Återkallning av fakturor i Visma Autocollect

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Pågående
När jag återkallar en faktura från Visma Autocollect, så måste jag vänta 1 dygn innan mina register synkas. Detta tycker jag tar alldeles för lång tid, det borde gå betydligt fortare. Särskilt när det är integrerat system. I mitt fall så behöver jag skicka iväg kreditfaktura, men blir stoppad i mitt arbete och måste vänta tills nästa dag. Påminner mig om 80-talet. Arbetar ni på en lösning så att man kan arbeta snabbare i systemet?
Foto på Kristina

Kristina

  • 272 poäng 250 badge 2x thumb

Publicerades för 1 år sedan

  • 0
  • 1
Foto på Emanuel Turesson

Emanuel Turesson, Fd Produktansvarig - Visma AutoInvoice, AutoCollect

  • 1,474 poäng 1k badge 2x thumb
Hej Kristina,

Jag förstår att detta stannar upp rutinen i ditt arbete, dock är tjäsnten i dagsläget beroende av att hämtar, synkar och verifierar alla olika statusar vid fasta tillfällen.

Jag kommer diskutera lite närmare med mina kollegor om det går att skynda på processen vid återkallning.

Är vanligt att du behöver återkalla?
Vad är den vanligaste orsaken till att du återkallar uppdragen?

Återkallning är tänkt att användas i de fall fakturan är felaktig. Om kunden betalat direkt till dig behöver du endast registrera en betalning och då kommer uppdraget avslutas automatiskt.
Om det är så att man har kommit överens om ett nytt förfallodatum ska man begära anstånd.

Mvh
Emanuel.T
Foto på Kristina

Kristina

  • 272 poäng 250 badge 2x thumb
Det händer titt som tätt att jag behöver återkalla fakturor för att sedan göra kreditfakturor på dem.
Foto på Emanuel Turesson

Emanuel Turesson, Fd Produktansvarig - Visma AutoInvoice, AutoCollect

  • 1,474 poäng 1k badge 2x thumb
Vad är anledningarna till att du behöver återkalla uppdragen?
Foto på Kristina

Kristina

  • 272 poäng 250 badge 2x thumb
De kan vara felaktiga eller så kommer man överens om något annat vilket medför att jag behöver göra kreditnotor.