Åtkomst till alla kunder - Advisor

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Jag har en anställd som har som uppgift att digitalisera vår verksamhet, men hon har inga uppdrag på någon kund. Hur ska hon få tillgång till alla kunder och deras dokument i Visma Advisor och Connect? Jag har ställt samma fråga tidigare men för mig själv i rollen som byråledare.
Foto på Rolf Dahlberg

Rolf Dahlberg

  • 1,960 poäng 1k badge 2x thumb

Publicerades för 2 år sedan

  • 0
  • 1
Foto på Malin Kjellberg

Malin Kjellberg, Moderator

  • 1,968 poäng 1k badge 2x thumb
Hej,

För att få åtkomst till kunder i Advisor Connect krävs det att medarbetaren är kopplad till minst ett uppdrag på kunderna som han/hon ska komma åt. Man kan skapa ett uppdrag som heter Digitalisering och via massuppdatering i kundlistan få in uppdraget + medarbetaren på samtliga kunder. Dock går inte uppdrag att ta bort via massuppdatering vilket du ska ha i åtanke innan du eventuellt massuppdaterar dina kunder. Man kan alltid inaktivera uppdrag på flera kunder samtidigt men för att ta bort ett uppdrag helt krävs det du gör det inne på respektive kund om det skulle bli fel.

När det gäller åtkomst till dokument i Advisor krävs det att medarbetaren har full behörighet till kunder vilket du styr inne på medarbetaren via Underhåll - Medarbetare - fliken Behörighet.

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.