Attest lönespecifikationer - Lön 300/600

• 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 4 veckor sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Varje månad skriver jag ut alla lönespecifikationer (ca 55 st) och lämnar ut till respektive chef för attest. Detta dels som en dubbelkoll att allt är korrekt och dels för revisionen. Vill komma ifrån pappershanteringen och kunna göra detta smidigare utan att det blir problematiskt enligt GDPR. Är det någon som har en bra lösning på detta idag? Vet att det inte går att göra via Lön 600, men någon kanske har en egen manuell digital lösning som fungerar fint?
Foto på Jenny

Jenny

• 5,762 poäng 5k badge 2x thumb

Publicerades för 4 veckor sedan

• 0
  • 1
Foto på annasarnehed

annasarnehed

• 2,944 poäng 2k badge 2x thumb
Hej,
Vi har också en attestfunktion som vi löst med att jag sparar ned pdf-fil med lönespecar i en mapp på server som bara jag och resp chef kommer åt. Jag har fått sätta in "kategori" i fältet utskriftsurval på flik 6 på de anställda för att kunna "gruppera" utskrift till respektive chef. Så när jag sparat ned lönespecar som pdf-fil mailar jag info om att det finns specar finns för genomgång. 
/ Anna
Foto på Jenny

Jenny

• 5,690 poäng 5k badge 2x thumb
Har redan dessa grupperingar och mappar så skulle vara enkelt att lösa för mig. Gör respektive någon sorts attest av dem så att du har koll på att de är granskade eller stannar ni där? Vill gärna veta att de är kontrollerade och ha en bekräftelse på detta.
Foto på annasarnehed

annasarnehed

• 2,944 poäng 2k badge 2x thumb
Jag får ett svar tillbaka på mail att allt är kontrollerat och klart men inget mer. Behöver något ändras så får jag en redogörelse på en utskriven spec, men det går ju säkert att göra bättre :) .
Foto på Jenny

Jenny

Får fundera lite på hur vi gör det på bästa sätt då...
Om ingen annan har någon fiffig lösning?
Foto på Simply

Simply

• 112 poäng 100 badge 2x thumb
Du kan skriva ut en kontroll eller lönelista. 
Foto på Jenny

Jenny

Vi skriver alltid ut och attesterar lönelista, men där ser man ju inte vad lönen består av, svårt att avgöra om det är ens rimligt. 
Foto på Simply

Simply

• 112 poäng 100 badge 2x thumb
Om du skriver ut både en  kontroll o en  lönelista så fungerar det. :-) 
Foto på Jenny

Jenny

Simply - den kontrollistan är ju faktiskt väldigt bra istället för alla lönespecarna. Även om vi fortsätter med pappersattest sparar vi ju tid/papper på att använda den istället. Tack för tipset!