Krångligt att attestera i Stämpla!!

  • 4
  • Idé
  • Uppdaterades för 4 år sedan
  • Planerade
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Hej varför är det så krångligt att attestera i Visma Stämpla? Dels så kommer man inte tillbaka till ATTEST när man godkänt, utan istället stannar den kvar på den man godkänt.
Då måste man tillbaka till listan, välja sitt namn igen, klicka på ATTEST och välja nästa. Det är ett evigt klickande för att attestera i Visma Stämpla.
Tillvägagångssättet borde istället vara som i Resa & Utlägg, att man hela tiden kommer tillbaka till rutan ATTEST.
En ren programmeringssak, tar inte lång stund att korrigera för er!!!
Foto på MonicaNJ

MonicaNJ

  • 476 poäng 250 badge 2x thumb
  • frustrerad, stressad, trött

Publicerades för 5 år sedan

  • 4
Foto på Tobias Runesson

Tobias Runesson, Fd Testledare - Visma Lön

  • 5,996 poäng 5k badge 2x thumb
Hej!

Jag kan absolut hålla med om att saker kan förenklas kring attestflödet. Att komma tillbaka till "Attest" efter att man attesterat en tidrapport kan man däremot göra genom att gå på knappen "Stäng" som ligger precis under attestknappen.

Foto på Tobias_H

Tobias_H

  • 242 poäng 100 badge 2x thumb
Håller fullständigt med Monica ovan. Ni borde verkligen se över flödet för oss attestanter. Nu är det som hon skriver ett evigt klickande!
Foto på Rosie A

Rosie A

  • 812 poäng 500 badge 2x thumb
Vet inte om denna knapp stäng fungerar så himla bra så här ser det ut för mig se bild

Foto på Tobias Runesson

Tobias Runesson, Fd Testledare - Visma Lön

  • 5,996 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Rosie!

Kommer du inte längre än till den helvita bilden? Blir det så varje gång för dig?
Foto på Cicci

Cicci

  • 676 poäng 500 badge 2x thumb

Inlägget gjordes för 9 månaders sedan och det är fortfarande fruktansvärt krångligt. Det är otroligt segt från det att man tryckt på attestera till man kan klicka på stäng för att sedan komma tillbaka till listan, scrolla ner för att sedan trycka på nästa.... Varje tidrapport tar säkert 1 minut i bara väntan efter klicken. Det är alldeles för lång tid.

Varför inte en liten ruta med "nästa" så man kommer direkt till nästa tidrapport som ska attesteras?  

Foto på MonicaNJ

MonicaNJ

  • 476 poäng 250 badge 2x thumb

Jag håller med. Att det ska behöva ta 9 månader att åtgärda en programmering av en webbsida, så att den fungerar battre - det kan jag inte förstå!


Foto på Joakim Loden

Joakim Loden, Fd Testledare - Visma Lön

  • 6,802 poäng 5k badge 2x thumb
Hej!

Vi håller på med att arbete för att förbättra tjänsten Visma Stämpla. Vi kan i dagsläget inte säga något datum för när detta arbetet blir klart men att förenkla attest-förfarandet är en av punkterna som vi kommer arbeta med. Om ni har konkreta förslag och idéer på hur detta skulle kunna bli enklare eller förbättras så dela gärna med er av dessa. Vi försöker alltid ha synpunkter från våra kunder i åtanke när vi tar fram ny funktionalitet och uppskattar när ni delar med er av era erfarenheter och arbetssätt.
Foto på Cicci

Cicci

  • 676 poäng 500 badge 2x thumb

1. En knapp direkt i listan där det står attestera om man nu inte behöver se hela kalendern för den anställde.

2. Om man är inne i kalendern, istället för stäng ska det stå nästa, eller båda knappvalen. Då slipper man hoppa tillbaka till listan hela tiden, vilket tar fruktansvärt mycket tid till ingen nytta.

Foto på Cicci

Cicci

  • 676 poäng 500 badge 2x thumb

Händer det något eller skriver man på forumet bara för skrivandets skull?

Har suttit och läst igenom alla 12 sidor inlägg om stämpla och hittar många bra idéer sedan 3 år tillbaka men inget är genomfört/förändrat.

Förstår om man ger upp och struntar i forumet när det inte ger något.

Förlåt, men är lite besviken!

Har chefer som inte är nöjda med attesteringen i Visma och får höra det varje månad! Det tar alldeles för lång tid för varje anställd.

Med vänlig hälsning

Cicci

Foto på Joakim Loden

Joakim Loden, Fd Testledare - Visma Lön

  • 6,802 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Cicci!

Vi tar alltid till oss av de synpunkter och önskemål som kommer in via forumet. När vi sedan planerar för ny funktionalitet i våra program och tjänster är forumet en viktig del, samt våra interaktioner med kunder i andra sammanhang, som tillsammans skapar en bild av vad vi ska lägga fokus på i nya versioner.

Vad gäller det specifika fallet med attestförfarandet som du tar upp här så arbetar vi för närvarande med en ny version av Visma Stämpla. I den har vi bland annat fokuserat på att göra om attestflödet från grunden och göra det både mer användarvänligt och mindre tidskrävande. Här har de synpunkter vi fått in via forumet varit mycket värdefulla, vi är tacksamma att vi har så engagerade kunder som är villiga att dela med sig av sina erfarenheter.

Den nya versionen ligger fortfarande en bit in i framtiden och vi är inte redo att gå ut med något specifikt datum ännu. Vi arbetar på för fullt och vi ser väldigt mycket fram emot att dela med oss av de förbättringar vi har på lager för Visma Stämpla.

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.