Normal stil på adress-info vid Kreditupplysning (adress-sökning) - Administration

• 3
  • Idé
  • Uppdaterades för 8 månader sedan
  • Inte planerade
  • (Redigerad)
När man "slår upp" en adress med "Kreditupplysning"-funktionen återges adress-info med stora bokstäver. Det vore bättre om det var "vanligt" utseende, dvs. Storgatan 1 istället för STORGATAN 1 etc.
Foto på Mats F

Mats F

• 214 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 6 år sedan

• 3
Foto på Helene Struthers

Helene Struthers, Product Manager

• 46,930 poäng 20k badge 2x thumb
Hej Mats,

Tack för synpunkten. Jag ska se över detta och återkommer här i tråden när jag vet mer om varför det ser ut så här idag.
Foto på Helene Struthers

Hej igen, en liten uppdatering i den här frågan. Det är tydligen originalkällan som skriver adresserna med versaler och Visma Kreditupplysning förmedlar den vidare till programmet så som den är. Osäker på om vi kan tvätta adresserna i tjänsten och vad det bär med sig. Inget vi planerar att förändra just nu.
Foto på korgimport

korgimport

• 82 poäng 75 badge 2x thumb
This reply was created from a merged topic originally titled
Hämta uppgifter - Administration/Kreditupplysning.

Hej
Kan man inte ordna så att antingen adressen skrivs med små bokstäver eller att firmanamnet kommer i versaler när man hämtar uppgifterna via "hämtaknappen".
Det ser hemskt ut när namnet är med små och adressen är med stora bokstäver.
Foto på Helene Struthers

Hej, tack för synpunkten. Se gärna mitt svar ovan här i tråden. 
Foto på Mats F

Mats F

• 214 poäng 100 badge 2x thumb
Namnet i korrekt formatering är ett stort steg steg framåt. Nu är det bara adressen + PA som behöver fixas. AllaBolag.se har PA i korrekt format, men inte gatuadress så det är möjligt...
Foto på pierre

pierre

• 1,306 poäng 1k badge 2x thumb
Hej!

Det är fortfarande fel på många företag. Däremot är det rätt på vissa privatpersoner och enskilda firmor.

Exempel på fel:
VISMA SOLUTIONS OY
LINDHAGENSGATAN 94
11218 STOCKHOLM

Exempel på rätt:
Nisses Skogskonsult
Skogsgatan 1 B
12345 Grönköping

Dock verkar postnummer sakna mellanslag även på företag. Det borde ju vara 112 18 respektive 123 45.