Återkalla ärende i Autocollect - Administration

• 2
  • Idé
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Inte planerade
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Om man skapat ett ärende i AutoCollect, och sen måste kreditera fakturan.

Då måste jag först återkalla ärendet hos er, vilket verkar ta ända tills nästa dag. Även om Ni på Visma måste återkalla ärendet så borde inte detta stoppa mig från att kunna skicka krediten från vårt program, till kund direkt. Kunden blir ju irriterad över först Auto Collect- påminnelse, och sen att man inte direkt kan kreditera faktura förrän dagen efter..

Varför?

Foto på Asa

Asa

• 196 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 4 år sedan

• 2
Foto på Helene Struthers

Helene Struthers, Product Manager

• 47,020 poäng 20k badge 2x thumb
Hej, 

Toppen att du återkopplar! Ja, det förstår jag att det blir ett praktiskt problem i det scenariot.  

Det här behöver vi givetvis diskutera närmare. Jag återkommer med information när jag vet hur vi går vidare med det. 
Foto på Nina T

Nina T

• 1,308 poäng 1k badge 2x thumb
Håller med om att detta behöver förbättras
Foto på Helene Struthers

Helene Struthers, Product Manager

• 47,020 poäng 20k badge 2x thumb
Hej på er, 

I version 2015.2 har vi tidigarelagt uppdateringen av alla AutoCollect-ärenden så mycket som vi kunnat men det sker fortfarande under kvällstid. I praktiken innebär det fortfarande att uppdateringen görs utanför ordinarie kontorstid och effekten blir synlig först nästa arbetsdag. 

I det scenariot ni beskriver där ärendet ska återkallas för att det blivit fel mot kunden och en kreditfaktura behöver skapas är alternativet att vi tillåter kreditering ändå, trots att uppdraget hanteras i AutoCollect. Någon sådan förändring har vi inte gjort i den här versionen men vi tycker det låter som en rimlig funktion, med rätt kontroller och information mot användaren förstås. Tillsvidare är alternativet att skapa en ny separat kreditfaktura till kunden om de kräver den på studs. 

Eftersom det kommer dröja innan vi arbetar vidare med den här frågan skulle jag vilja ha mer input och tankar kring detta från fler användare. Vi vill att AutoCollect ska vara ett effektivt hjälpmedel och vi kommer utvärdera alla era synpunkter för att förenkla arbetsprocessen ytterligare. 
Foto på Nina T

Nina T

• 1,308 poäng 1k badge 2x thumb
Ja, allt som innebär att AutoCollect slutar vara en "låsning" av funktionerna i övrigt i Administration är rätt väg att gå, och jag hoppas att ni går den med raska steg.

Fokusera gärna extra på att låsa upp möjligheten för journalförning av inbetalningarna kunderna gjort till oss trots att de skickats ut till AutoCollect. I dagsläget, varje gång: "Nu har även dessa kunder betalat direkt till oss istället för till Visma. Ok, då får jag vänta med bokföringen tills AutoCollect tänkt klart".

(Funktionen Betalningspåminnelser ska förstås inte räknas med bland saker som måste sluta vara låsta, den bör ju även fortsättningsvis vara låst av AutoCollect för fakturorna i fråga). 
Foto på Asa

Asa

• 196 poäng 100 badge 2x thumb

Efter 2 år!!!! Kommer det att börja fungera att kreditera fakturor samma dag som man återkallar uppdraget hos Visma Autocollect? Kunden vill ju ha bevis för att vi korrigerat och jag vill ju kunna fakturera rätt kund. gärna direkt efter varandra för att lättare följa vad som hände med korrigerad faktura. som det är nu måste jag vänta till dagen efter.

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.