AutoCollect - svåra att få kontakt med?

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 4 veckor sedan
  • Besvarad
Det vore förnämligt, om man i Visma Administration och i de andra programmen som kan tänka sig vara kopplade till AutoCollect, kunde ha information någonstans - kanske bland företagsinställningarna - om hur man kan få kontakt med dem på Visma Collector. Jag har letat och letat utan bra resultat. Skickade ett uppdrag till dem att driva in pengar åt oss, men sedan av olika skäl måste jag komma kontakt med dem i detta ärende. Jag fick söka på nätet, hittade en hemsida när man skulle fylla i ett formulär, vilket jag gjorde, men det har gått flera dagar utan att någon svarat mig. Inget telefonnummer, ingen person att tala med, bara ett anonymt formulär som säkerligen har hamnat nånstans i cyberspace då de inte hör av sig. 

Inte bra...

//L
Foto på LW

LW

  • 20,556 poäng 20k badge 2x thumb

Publicerades för 1 månad sedan

  • 0
  • 1
Foto på Helena Andersson

Helena Andersson, Application Specialist Administration/Tid/Autocollect/AutoInvoice

  • 4,948 poäng 4k badge 2x thumb
Hej LW.
I första hand är det oss på Visma SPCS som du ska kontakta gällande dina uppdrag till Visma AutoCollect.  Kan inte vi lösa ditt ärende så hjälper dig vidare till en handläggare hos Collectors. 
Foto på LW

LW

  • 20,556 poäng 20k badge 2x thumb
Skall jag ringa till er datasupport, alltså?

//L
Foto på Emma Parai-Arnesson

Emma Parai-Arnesson , Moderator

  • 1,044 poäng 1k badge 2x thumb
Hejsan LW! 
Ja det går bra att ringa in till supporten på telefonnummer 0470-70 62 00.

Ha en bra dag!

/Emma 
Foto på LW

LW

  • 20,536 poäng 20k badge 2x thumb
OK - Ringde supporten och talade med en rar person. Fick ett annat telefonnummer att ringa.

Ringde dit och fick tala med en rar person där också. Hon kopplade mig till VismaCollector.

Tredje gången gillt - rätt person att tala med. 

Att bli hänvisad och kopplad flera gånger gör till sist att man utvecklar nån form av telefonfobi, för ibland kan man bli hänvisad - generellt sett alltså - en fem, sex gånger innan man kommer rätt. Då har man tappat tråden helt och personen i andra änden undrar vad man håller på med då man tror sig förklarat allt en gång (men den var ju till fem andra man gjorde det) och inte kan kommunicera fram en logisk förklaring till vad som hänt.

Ska vi använda den här funktionen, måste vi i programmet få en blänkare om vart man skall vända sig om man måste kontakta dem i ärendet på något sätt. Det ska inte behöva gå en timmes tid. Man kommer helt av sig...

//L
Foto på Helena Andersson

Helena Andersson, Application Specialist Administration/Tid/Autocollect/AutoInvoice

  • 4,948 poäng 4k badge 2x thumb
Hej LW
Din ide gällande blänkare om vart du ska vända dig kan vara bra. Dock tänker jag såhär, allt som finns i programmet ska vi på VismaSPCS kunna svara på och då även kunna lösa. 
Foto på LW

LW

  • 20,556 poäng 20k badge 2x thumb
Jag blev hänvisad till Vismas datasupport av detta forum. Där fick jag ett annat nummer att ringa. Det numret var också fel. Tack och lov slapp jag ringa en tredje gång, för jag blev kopplad denna gång.

Tycker du, Helena, att det är ett tillfredsställande scenario?


//L
Foto på Helena Andersson

Helena Andersson, Application Specialist Administration/Tid/Autocollect/AutoInvoice

  • 4,948 poäng 4k badge 2x thumb
Hej LW.
Nej jag tycker det är katastrof. Det är något som jag driver redan. Hoppas du fått all hjälp du behövde för just denna gång.