Autogiro och LB-fil - eEkonomi

• 1
  • Idé
  • Uppdaterades för 5 år sedan
  • Genomförda
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Hejsan.

Jättebra att ni numera stöder LB-fil.
Men... Jag har en del kunder som jag får fakturor från, men som jag betalar via autogiro. (Eller autobetalning, det går att få Swedbank att göra autobetalningar från företagskonto även om de inte har det stödet, det kräver lite arbete bara. Swedbank själva vet inte hur man gör...)

Iaf. Om jag har en leverantör vars fakturor betalas via autogiro så vill jag ju inte varje gång jag ska exportera en LB-fil behöva klicka ur de fakturor jag inte vill ska följa med i filen.
Har hänt fler än en gång att jag gjort dubbelbetalningar på grund av att jag missat att klicka ur samtliga fakturor.

Känns som en rätt enkel grej att lägga till så det slipper bli potentiella krångligheter.

I övrigt, tack för ett bra program.
Foto på Amrit

Amrit

• 3,838 poäng 3k badge 2x thumb

Publicerades för 5 år sedan

• 1
Foto på Pernilla Eckervad

Pernilla Eckervad, Fd Anställd

• 2,760 poäng 2k badge 2x thumb
Jag kan inte annat än att hålla med. Leverantörsfakturor till leverantörer som är märkta med autogiro borde inte vara med i listan över fakturor som ska komma med i en LB-fil. Vi tar till oss synpunkten och återkommer i den här tråden när problemet är åtgärdat.
Foto på Johan Green

Johan Green, Projektledare - Visma eEkonomi

• 3,570 poäng 3k badge 2x thumb
Officiellt svar
Hej!
Från och med uppdateringen i morse så ska nu inte fakturor som kommer från leverantörer markerade med Autogiro exporteras ut i filen. Det är inställningen vid exporttillfället som bestämmer vad som kommer med i filen.

Mvh
Johan

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.