AutoInvoicefakturor bockas inte som utskrivna - Administration

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Har precis skrivit ut 2 fakturor via autoinvoice, men det bockas inte i att de är utskrivna! Hur ska jag veta att de faktiskt kommit kunderna tillhanda? Det har ju fungerat förut!
Foto på A-HD

A-HD

  • 1,194 poäng 1k badge 2x thumb

Publicerades för 1 år sedan

  • 0
  • 1
Foto på Helena Andersson

Helena Andersson, Application Specialist Administration/Tid/Autocollect/AutoInvoice

  • 7,326 poäng 5k badge 2x thumb
Hej A-HD
Upplever du att det slutat fungera från en dag till en annan bara eller har du gjort något? Kopplat på en integration eller uppdaterat?
Jag vill också passa på att fråga då, vilken version har du? För några versioner sedan hade vi ett fel med just få bocken i för utskriven när du skev ut fakturor i intervall. Är det så du gör? 
Foto på A-HD

A-HD

  • 1,194 poäng 1k badge 2x thumb

Hej Helena!

Det har slutat fungera från en dag till en annan. Vi har fortfarande version 2017.0 eftersom integrationerna med era samarbetspartners inte fungerar. En kund efterlyste precis fakturor som jag skickat via autoinvoice och han hade inte fått dem. Vi har skickat flera betalningspåminnelser till kunder som normalt betalar i tid och de har inte heller fått dem.

Skriver inte fakturor i intervall, det bara hampade sig som så att det blev två autoinvoice på raken!

(Redigerad)
Foto på Helena Andersson

Helena Andersson, Application Specialist Administration/Tid/Autocollect/AutoInvoice

  • 7,326 poäng 5k badge 2x thumb
Hej A-HD
Det låter väldigt märkligt. Jag skulle kunna spåra fakturan åt dig om du vill. Har några frågor dock om du har möjlighet att svara på dom. Är det mer än en som du misstänker inte nått kund? Du fick inga felmeddelanden? Det ska inte vara några fel i 2017.0 utan det är som du säger det har ju fungerat innan och det ska det så klart göra. Vet du om det är något särskilt med denna fakturan mot andra?   
Foto på A-HD

A-HD

  • 1,194 poäng 1k badge 2x thumb

Hej!

Nu fungerar det igen... Jag skickade in en begäran om att lägga upp ett företag för autoinvoice i slutet av förra veckan och nu problemet löst... Varför då? Jag kan mycket väl skicka in fakturor till dig som inte gått iväg - vill du ha dem på mail eller? Det har inte varit något annorlunda med våra autoinvoice fakturor nu mot förr, eller mot alla andra fakturor heller, för den delen.

Vi har ju faktiskt förlorat pengar på detta, dels inte fått betalt i tid, varit tvungna att skicka om massor av fakturor och sedan debiterar ni oss för detta!


Foto på Carina

Carina

  • 304 poäng 250 badge 2x thumb
Upplever också problem med fakturor som ej kommer fram till mottagare och fakturor som ej når oss men vi debiteras kostnaden för dessa transaktioner oavsett. Tycker att VISMA borde ha ett säkrare system att erbjuda sina kunder/användare 
Foto på Helena Andersson

Helena Andersson, Application Specialist Administration/Tid/Autocollect/AutoInvoice

  • 7,326 poäng 5k badge 2x thumb
Hej
Du får gärna skicka in fakturanummer till oss så jag kan kolla vidare på dom. 
Foto på A-HD

A-HD

  • 1,194 poäng 1k badge 2x thumb
Hur ska jag skicka fakturorna? Mail, brev...?
Foto på Helena Andersson

Helena Andersson, Application Specialist Administration/Tid/Autocollect/AutoInvoice

  • 7,326 poäng 5k badge 2x thumb
Hej A_HD!
Skicka gärna fakturanummer via mejl. Fundera också på om du ändrat något på din dator, virusprogram? Har det uppdaterats något på din dator? Funderar lite på vad som kan störa..