Autoinvoice - "Invoice error . Missing plusgiro/bankaccount "

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Besvarad

Fick ett automail från ...@kollector.no att inte en faktura kunde skannas in för att bankgirot inte fanns, men i mailtexten finns leverantörens bankkonto angivet.

Vänligen kontrollera hur det kommer sig att den inte hittar men hittar i alla fall... andra fakturor från denna leverantör har ju funkat tidigare... Det spelar ingen roll med just denna faktura, men jag vill att ni kollar av ifall ni kan återskapa problemet (eller om det bara var en tillfällig grej) så andra inte får samma problem/felaktigt felmeddelande.

//L

Foto på LW

LW

  • 20,794 poäng 20k badge 2x thumb

Publicerades för 1 år sedan

  • 0
  • 1
Foto på Sanna Theodorsson

Sanna Theodorsson, Fd Moderator

  • 5,690 poäng 5k badge 2x thumb
Hej! :) 
Du måste ha ett betalsätt angivet på fakturan för att den ska kunna skannas, t.ex. ett bankgiro. 
Osäker på vad du menar med i leverantörens mailtext men jag tolkar det som att det inte står med på den faktiska fakturan. 
Om du tittar på de tidigare fakturorna från denna leverantören, har bankgirot stått med på själva fakturan då? 
Eller har de även då skrivit med det i mailtexten och det har fungerat då? 

/Sanna
Foto på LW

LW

  • 20,794 poäng 20k badge 2x thumb
OK - förtydligande:

En leverantör, vars fakturor gått in i systemet utan problem hela tiden, där får jag ett automatiskt e-mailutskick från ...@kollektor.no att fakturan - en ny en - inte kan läsas in fastän det fungerat med flertalet fakturor tidigare med den leverantören tidigare.

På fakturan finns BG-nummer tydligt och klart.

I mailet från ...@kollektor.no står det (jag har bytt ut BG-numret/bank account):



Bank account          123456789
Org number:               

Invoice number:       SF-32499

Invoice date:         30.11.2017

Duedate:   30.12.2017

Amount:               7175.00

Tax:                  1435.00

Currency:  SEK

Payment reference               

Scan ID    68829143

Batch name:           AISE_LASR_20171205_6076

Image name:           AISELASR201712056076002.tif



Det verkar som om inte robotarna ibland verkar hitta siffrorna som finns i fakturorna.

//L

(Redigerad)
Foto på Sanna Theodorsson

Sanna Theodorsson, Fd Moderator

  • 5,690 poäng 5k badge 2x thumb
Hej!
Ja, det verkar som att du får fel information i mailet du har fått. Tycker det ser ut som att det är organisationsnumret som saknas. 
Jag har bett en kollega maila dig, vi vill gärna att du vidarebefordrar mailet från Kollektor i svaret till oss så vi kan ta det vidare.
Så invänta mailet från oss så hjälper vi dig vidare den vägen. 

/Sanna