Autoinvoice - Kontrollera vilka kunder som kan ta emot elektronisk faktura

  • 0
  • 2
  • Fråga
  • Uppdaterades för 5 år sedan
  • Besvarad
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Går det att kontrollera vilka kunder som kan ta emot elektroniska fakturor utan att behöva gå in på varje enskild kund och kontrollera var och en för sig?
Foto på Thomas

Thomas, Champion

  • 12,226 poäng 10k badge 2x thumb

Publicerades för 5 år sedan

  • 0
  • 2
Foto på Per Nyquist

Per Nyquist, Moderator

  • 43,442 poäng 20k badge 2x thumb
Hej!

Det går inte att kontrollera alla kunder samtidigt på det sättet. Däremot görs en kontroll varje gång du använder en kund, så du riskerar inte att missa någon.
Foto på Anne

Anne

  • 80 poäng 75 badge 2x thumb
Gör så här:
1.Välj Försäljning - Kunder eller Inköp - Leverantörer.
2.Välj den aktuella kunden eller leverantören och gå till fliken Utskriftsval.
3.Klicka på knappen Kontrollera.

Knappen kontrollera är inte aktiv hos mig, vad är det för fel?
Med vänlig hälsning Anne
Foto på Per Nyquist

Per Nyquist, Moderator

  • 43,442 poäng 20k badge 2x thumb
Hej!
Kontrollera att Autoinvoice är aktiverat under Arkiv - Inställningar - Företagsinställningar - Min Sida /internettjänster. Ring oss gärna på 0470-706200 för ytterligare hjälp.
Foto på Johan

Johan

  • 134 poäng 100 badge 2x thumb
Jag har samma problem, knappen är inte aktiv.
Autoinvoice är aktiverat under  Arkiv - Inställningar - Företagsinställningar - Min Sida /internettjänster
Vad kan det då vara för inställning som inte är korrekt?

/Johan
Foto på Per Nyquist

Per Nyquist, Moderator

  • 43,442 poäng 20k badge 2x thumb
Hej Johan!

Vi hade driftsproblem igår i ungefär en halvtimme kring 17:00. Förmodligen var det därför knappen inte var aktiv. Förhoppningsvis fungerar det nu. Återkom annars!
Foto på Johan

Johan

  • 134 poäng 100 badge 2x thumb
Hej Per, 
Nej, det är fortfarande inaktiv.
Se bilder nedan att Autoinvoice är aktiverat och att knappen inte är aktiv

/Johan
Foto på Per Nyquist

Per Nyquist, Moderator

  • 43,442 poäng 20k badge 2x thumb
Är du redovisningskonsult? i så fall kan du behöva bocka i rutan Skicka dokument via Visma Autoinvoice under Arkiv - Inställningar - Företagsinställningar - Min sida/internettjänster - Visma Autoinvoice.

Foto på Johan

Johan

  • 134 poäng 100 badge 2x thumb
Tack, det löste problemet.

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.