Föra över faktureringsuppgifter från Google Forms - eEkonomi

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 3 månader sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Hej, jag kommer att fakturera en produkt där alla faktureringsuppgifter finns i Google Forms. Jag skulle från det vilja skapa en automatfakturering i Visma eEkonomi så att jag inte manuellt behöver göra detta för varje köp. Kommer det att bli möjligt? Jag vet att Zapier är ett verktyg för att göra workflow mellan olika program.
Foto på stjson

stjson

  • 70 poäng

Publicerades för 2 år sedan

  • 0
  • 1
Foto på BillectaRickard

BillectaRickard

  • 590 poäng 500 badge 2x thumb
Hej, 

Detta är ett spännande flöde för oss på Billecta! Vi har en integration till visma eekonomi och tittar på att sätta upp en Zapier-koppling för att bland annat automatiskt kunna fakturera via google forms. Hör gärna av er till mig och berätta om mer om ert behov om du känner att det är intressant! 

Vänligen,

Rickard Hessner
Billecta AB
070 336 04 13
rickard.hessner@billecta.com
 
Foto på Henric Ström

Henric Ström, Product Owner/System Developer - Visma eEkonomi

  • 170 poäng 100 badge 2x thumb
Hej!

Vi sitter just nu och arbetar med Zapier tillsammans med eEkonomi. Gå gärna in på tråden Skapa unika integrationer mot Visma eEkonomi med hjälp av Zapier och anmäl ditt intresse!

Mvh,
Henric
Foto på Lovisa Dacke

Lovisa Dacke, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 24,068 poäng 20k badge 2x thumb
Officiellt svar
Hej! 

Jag kommer med glädjande nyheter såhär mitt i sommaren :)

Zapier finns nu under Appar och tillval inne i eEkonomi. Zapier är en plattform för integrationer som gör det möjligt för dig att dra nytta av smarta funktioner du inte visste att du saknat. Plattformen innehåller kopplingar till många tjänster. Genom att använda Zapier kan du integrera Visma eEkonomi Smart med över 1 300 appar och tjänster, så som Google Sheets, Google Docs, e-posttjänster, betalningslösningar, webbshoppar, osv. På så vis behöver du inte längre registrera samma uppgifter i flera system, utan kan istället arbeta sömlöst mellan olika lösningar för att skapa en effektivare arbetsgång.

Läs gärna mer om funktionen på vår hjälpsida "Zapier och Visma eEkonomi Smart" eller på vår hemsida "Zapier + Visma". 

Ha en härlig dag!

/Lovisa

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.