Automatiska periodiseringen fick ett upptaget verifikationsnummer! Har nu 2 st verifikat nr 1 samma år! - Administration

  • 1
  • Problem
  • Uppdaterades för 10 månader sedan
  • Löst
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

I Visma Adm 2000 alldeles nyss när jag tog fram automatiska periodiseringen så blev jag häpen när periodiseringen som bokades upp fick verifikationsnummer 1 när ver-serien egentligen är uppe på över 1100.. Jag har nu i bokföringen 2 stycken verifikationer som heter nr 1 i SAMMA ÅR och jag inser att hela programmet sannolikt är jättetrasigt. Jag har kört registervård utan att den reagerade på det. Har version 2018.3 och skulle uppskatta en återkoppling så snart det är möjligt.
Foto på Nina T

Nina T

  • 1,308 poäng 1k badge 2x thumb

Publicerades för 1 år sedan

  • 1
Foto på mikael pettersson

mikael pettersson

  • 81,156 poäng 50k badge 2x thumb
Det har bör ha skapats en ny verifikationsserie för din periodiseing.
Kontrollera

Mikael
Foto på Nina T

Nina T

  • 1,308 poäng 1k badge 2x thumb
Hej och tack! Vi kör inte med verifikationsserier för den klienten och har periodiserat på detta vis förr utan problem. Att programmet självt skulle ha hittat på att tillfälligt börja med verserier och därtill numrerat dem utan särskiljningsbokstaven känns orimligt.
Foto på Annelie Engvall

Annelie Engvall, Moderator

  • 2,296 poäng 2k badge 2x thumb
Hej Nina T,

Detta behöver vi ta in och rätta hos oss. Vi behöver en säkerhetskopia och jag skapar ett ärende på det och mejlar instruktioner hur du gör när du laddar upp filen till oss.

Ha en bra dag!

/Annelie
Foto på Nina T

Nina T

  • 1,308 poäng 1k badge 2x thumb
Tack! Jag sänder in säkerhetskopia så att ni kan felsöka och avhjälpa inför kommande versioner. Jag är inte intresserad av en rättning av själva verifikationen då jag redan strukit den och gjort en manuell istället. Däremot är jag intresserad av att detta aldrig får hända igen.
Foto på Nina T

Nina T

  • 1,308 poäng 1k badge 2x thumb
Det här har nu hänt på samtliga klienter när vi gör automatiska periodiseringar, sedan senaste uppdateringen. Nyss: 10 automatiska verifikationer vid periodisering varav 5 st fick nummer 1-5 (vilket redan var upptaget) och resterande 5 fick rätt verifikationsnummer, dvs 354 osv..
Foto på Nina T

Nina T

  • 1,308 poäng 1k badge 2x thumb
Jag hoppas att ni har noterat detta problem, som alltså inte är löst, och löser det i en ny version av Visma Administration skyndsamt!
Foto på Nina T

Nina T

  • 1,308 poäng 1k badge 2x thumb
Har ni ens någon som jobbar med att supporta och svara i forumen nuförtiden? Fler av mina sedan länge olösta problem har gått obesvarade trots upp-pingningar jag gjort. En liten återkoppling om att det jag skrivit setts av NÅGON vore uppskattat. Ska man orka berätta igen och igen för döva öron att produkten är trasig eller ska man bara byta leverantör?
Foto på Helena Andersson

Helena Andersson, Application Specialist Administration/Tid/Autocollect/AutoInvoice

  • 8,120 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Nina T.

Jag ber en kollega kontakta dig så vi kan reda ut vad som går fel.

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.