Varför avgift Mitt lönebesked?

  • 0
  • 4
  • Fråga
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Hej! Då jag var i kontakt med er för ca en månad sedan informerades jag om att ni ej skulle ta ut någon avgift för mitt lönebesked mh till att det ej är lämpligt att sända dem över internet framöver. Nu får jag reda på att ni kommer ta ut en avgift på 3 kr perlönebesked. Detta kommer att belasta oss med administration för att ta ut detav våra kunder då mm.

 

Jag anser att det är helt felaktigt och ni drar undan mattenför oss byråer i och med detta. Detta beslut från er bör omedelbart omprövas.

 
Foto på Hasse Jakobsson

Hasse Jakobsson

  • 100 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 1 år sedan

  • 0
  • 4
Foto på Christel

Christel

  • 6,240 poäng 5k badge 2x thumb
Håller fullständigt med! Har också fått besked ganska nyligen att det inte skulle kosta, vilket jag sagt till mina kunder. Nu när vi precis dragit igång detta, förändrar ni detta, inte okej!
Foto på Monica T

Monica T

  • 1,454 poäng 1k badge 2x thumb
Tycker inte det har nån betydelse om man är en byrå eller inte. Tycker inte heller detta är ok. Först locka in kunderna i ett system och sen börja ta betalt. Det är ju värre än bankerna...
Och vad är det som kostar egentligen?
Foto på Christel

Christel

  • 6,240 poäng 5k badge 2x thumb

Att det kostar, kan man kanske förstå.. eftersom Visma gjort det så avancerat och kopplat till mer tjänster. Men vi som bara vill ha ett annat sätt att skicka lönebeskedet, behöver inte det!

Tänk om Visma "bara" kunde gjort en koppling från löneprogrammet till en digital brevlåda, tänk vad smidigt det hade varit! Eller om de nu vill vara den "digitala brevlådan" låt Mitt lönebesked vara en enkel lösning som vi löneadministratörer bara skickar ett enkelt lönebesked till, inte mer info än det som är i en pdf-fil = lönespecifikationen. Och inte denna avancerade koppling som sker idag. Tänk vad felkällorna hade minskat!

Ni hör säkert att jag inte är så glad.. så mycket strul och fel, bara för att kunna skicka lönebesked på ett annat sätt. Jag tror jag gått på alla minor som finns i detta nya, hoppas det inte finns fler?

Det är inte okej! Och sen ska det kosta också..

Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Community Manager

  • 93,596 poäng 50k badge 2x thumb
Hej!

Jag ber om ursäkt om vi inte har varit tydliga i hur vi kommunicerat detta!

Vi jobbar just nu med att lösa en säker inloggning till Mitt Lönebesked/Min Lön med hjälp av BankID. Vi undersöker också olika tekniska lösningar för att det ska gå att skicka lönebeskeden vidare till digitala brevlådor. 
Eftersom de här förändringarna och avtalen innebär kostnader för oss har vi valt att ta en avgift på 3kr. För att ni ska se hur det fungerar och kunna göra ett aktivt val kommer det vara gratis fram till 1 september (funktionen beräknas vara redo under maj månad).

Det går självklart bra att skriva ut lönebeskeden på papper och skicka den vägen istället.
Foto på Lotta

Lotta

  • 3,358 poäng 3k badge 2x thumb
Det finns många företag som har anställda som inte har BankID av olika orsaker. En orsak kan vara att de är bosatt i Danmark och inte har svenskt personnummer.
Man måste alltså kunna välja att kunna logga in med e-post adress som nu.
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Community Manager

  • 93,596 poäng 50k badge 2x thumb
Hej!

Vi kommer inte tvinga användare att använda BankID utan endast göra det möjligt att välja identifiering.
/Anna
Foto på Eva-Lena

Eva-Lena

  • 292 poäng 250 badge 2x thumb
Inte bra!
Vill bara hålla med tidigare kritiker.
3 kronor är mycket pengar för ett lönebesked!
Foto på Jonsac

Jonsac

  • 510 poäng 500 badge 2x thumb
Håller med. Vi betalar redan för programmet.

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.