Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Avrundningsfel i Balansräkningen, Årsredovisningen

I Balansräkningen får raden Förutbetalda kostnader och upplupna intäkter saldot -1, trots att inget 17-konto använts under hela räkenskapsåret.
Fick tips från revisorn att flytta kontona till Övriga fordringar, men det hjälper inte.
Hur ska jag lösa detta?
2 SVAR 2
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag fick samma problem fast på skuldsidan. Jag kunde se att det låg några ören på ett annat skuldkonto (ej 2990 som upplupna skulder låg med 1 kr diff) som jag, i en bokslutstransaktion "nollade" ut mot 3740 öresavrundning. Då försvann mitt problem. Vet inte om det är rätt lösning, men det var enkelt eftersom det bara handlade om 19 öre 🙂
Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

Hej!

I balansräkningsmallen under Arbeta med - Start - Balansräkningsmall och knappen Avr.diff har programmet räknat fram en differens från de olika balansräkningsraderna. Denna differens måste placeras mot en balansräkningsrad och som standard styrs det mot raden Förutbetalda kostnader och upplupna intäkter.
Klickar du på knappen Avr.diff kan du själv välja vart avrundningsdifferensen ska placeras.
Läs mer här under rubriken Avrundningsdifferens: Arbeta med balans- och resultaträkningsmallen »

/Anna
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~