"Dela-knapp" som kan infogas på alla sidor

• 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Besvarad
Det finns ju en "dela-knapp" men bara i webbshopen... Den syns ju endast när man klickat sig ända ner till en specifik produkt i webbshopen. För att den ska ha effekt så måste den ju kunna läggas även på en ”vanlig produktsida” på hemsidan, vid en produkt, nyhet, tävling etc. Det är nog inte många som sitter och delar produkter när de är mitt i en beställning?! Om man däremot surfar runt, kommer in via sociala media etc så ökar ju den sannolikheten drastiskt. Vi vill ju även driva trafik från exempelvis Facebook till webb och tvärtom...
Foto på Niclas

Niclas

• 220 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 7 år sedan

• 0
  • 1
Foto på Tobias Runesson

Tobias Runesson, Fd Testledare - Visma Lön

• 5,996 poäng 5k badge 2x thumb
Hej!

Tack för att du tar dig tid att skriva ner dina önskemål till oss!

Lite tips hur du kan göra redan nu:
Det finns, som du säger, möjlighet till delning på artiklar. Utöver det som finns det även samma delningslänkar på nyheter om du använder dig av elementet Nyhetsflöde. Så man skulle kunna tänka sig att lägga upp nyheter om både produkter/tävlingar/annat smått och gott i ett Nyhetsflöde och då får dina besökare delningsmöjligheter på de också.
Hej! Jag försöker dela en nyhet från elementet Nyhetsflöde till Linkedin genom att trycka på den gröna ikonen Share this. Men sedan ska man tydligen installera knappen för linkedin på sin hemsida och man ombeds kopiera in en kodsträng i <head> tag på sin sida. Hur gör jag det?
Foto på Moa Lundberg

Moa Lundberg, Moderator

• 9,952 poäng 5k badge 2x thumb
Hej!

Jag testar att göra samma sak, går in på en nyhet i nyhetsflödet och klickar på den gröna ikonen. Då får jag upp en ruta som säger "Share this with your friends". I den har jag nere till vänster ikoner för Facebook, Twitter och Linkedin. Jag klickar på Linkedin och då öppnas ytterligare en ruta som vill att jag loggar in på Linkedin för att tillåta åtkomst och sedan går nyheten att dela. 

Hur ser det ut hos dig när du klickar på ikonen? Har du möjlighet att bifoga en skärmdump? 

I webshopen finns nämnligen ingen möjlighet att lägga in någon kodsträng och det ska inte heller behövas för att kunna dela en nyhet från nyhetsflödet i webshopen till Linkedin. 

Återkom gärna med mer information, så kikar vi vidare

Ha det fint!

/Moa