Bankgiro försvinner i Visma Administration om jag startar via Advisor Connect

  • 2
  • Problem
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Löst
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Efter den senaste uppdateringen försvinner bankgirot under företagsinställningar hela tiden.
Tidigare skulle man lägga in det i Visma Byråstöd men finns det någon liknande funktion i Visma Advisor?
Foto på kajsad

kajsad

  • 112 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 2 år sedan

  • 2
Foto på Mita Jonsson

Mita Jonsson, Moderator

  • 30,622 poäng 20k badge 2x thumb
Hej!

Efter att man uppdaterat till version 2017.1 och startar Visma Administration via Visma Advisor Connect nollställs tyvärr det bankgiro som du tidigare haft inlagt i Administration. Det innebär exempelvis att det inte skrivs ut något bankgironummer på fakturautskrifterna från programmet. 

Vi kommer att rätta detta så fort som möjligt. Under tiden får du lägga in bankgironumret manuellt under Arkiv - Företagsinställningar i Administration varje gång du startar programmet. 
Foto på Mita Jonsson

Mita Jonsson, Moderator

  • 30,622 poäng 20k badge 2x thumb
Hej Kajsa!
 
Idag har vi rättat felet som gjorde att bankgironumret, plusgironumret samt e-postadressen på kunden försvann då du startade Visma Administration via Visma Advisor Connect.
Foto på ktap

ktap

  • 156 poäng 100 badge 2x thumb

Hej,

Funkar fortfarande inte för mig i alla fall

Foto på Mita Jonsson

Mita Jonsson, Moderator

  • 30,622 poäng 20k badge 2x thumb
För att få senaste versionen av Visma Advisor Connect klickar du på ikonen för Advisor Connect, här väljer du Arkiv - Starta Visma Advisor. Välj Underhåll - Byråinställningar och längre ner här på sidan hittar du Ladda ner under  Ladda ner Visma Advisor Connect
Foto på ktap

ktap

  • 156 poäng 100 badge 2x thumb
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Är det någon mer som "tappat" alla bankgironummer och plusgironummer efter uppdat....

Efter uppdatering till Administration 2017.1 finns inte bg - och pg nummer med i företagsinställningarna längre. Någon som har samma problem?

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.