Bankhändelser sorteras i fel ordning i Crome - eEkonomi

  • 1
  • Problem
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Löst
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Hej
Nu plötsligen!
När jag skall kopiera in kontohändelser o klistrar in o kollar så stämmer det men ja godkänner
och skall börja arbeta så är posterna omkastade!
Får hoppa i verifikationerna! varför har det blivit så här?
mvh
Foto på borndahl

borndahl

  • 1,068 poäng 1k badge 2x thumb

Publicerades för 3 år sedan

  • 1
Foto på Susan Åklundh

Susan Åklundh, Fd Moderator

  • 15,664 poäng 10k badge 2x thumb
Hej,

Skulle du kunna förklara lite mer vad det är som händer?

Som jag förstår kopierar och klistrar du in kontoutdraget från din bank och då ser allt helt ok ut.
Var menar du sedan att posterna är omkastade?

Är det när du Matchar händelsen och den hamnar under Bokföring - Verifikationer du menar de kommer omkastat?
Under Bokföring - Verifikationer hamnar de i datumordning, kan det vara detta du menar att de inte kommer i samma ordning som när du Matchar?

/Susan
Foto på borndahl

borndahl

  • 1,068 poäng 1k badge 2x thumb
Ja altså när jag klistrar in i rutan så är det ok,när jag sen ger order att "lägg till"
så är posterna delvis omkullkastade,jag får hoppa i händelserna i programmet,det stämmer altså inte med det jag kopierat.
Foto på borndahl

borndahl

  • 1,068 poäng 1k badge 2x thumb
Jag har ju bokfört hela förra året tills nu så detta är något som har hänt nu
Foto på Karl Wilsborn

Karl Wilsborn, Moderator

  • 9,254 poäng 5k badge 2x thumb
Hej!

Bankhändelserna ska automatiskt sorteras i datumordning, se exempel på skärmklippet nedan.




Om så inte är fallet för dig, kan du i så fall bifoga en skärmklipp för hur transaktionerna ser ut så kollar vi vidare på det?

/Karl
Foto på borndahl

borndahl

  • 1,068 poäng 1k badge 2x thumb
Skall o skall!
Jag tar om det en gång till:
Ny bank händelse klistrar in kontoutrdaget
kollar att det stämmer och det gör det perfekt
trycker på `lägg till;När jag sen skall börja arbeta är de inte i samma ordning som innan jag ;lägger till;
vissa poster är omkullkastade ej i den ordningen jag klistrade in!!!
sitter just nu o skall börja arbeta och det är samma visa.
Foto på Henke

Henke

  • 204 poäng 100 badge 2x thumb
Hej, Har exakt samma problem och meddelat detta till Johan på supporten. Kopierar jag och klistrar in kontoutdraget i Visma så ändras ordningen under kassa och bankhändelser. Datumordningen sorteras korrekt men det är ordningen inom samma datum som blir omkastad om man jämför hur det ser ut i banken. Detta problem startade för ett antal veckor sedan, har inte varit problem tidigare.
Foto på Henke

Henke

  • 204 poäng 100 badge 2x thumb
Har även skickat kontoutdrag till Johan som har testat hos er och konstaterat samma sak. Blir väldigt rörigt att bokföra när det inte ser likadant ut i banken och i Visma.
Foto på Lovisa Dacke

Lovisa Dacke, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 24,068 poäng 20k badge 2x thumb
Hej allihopa! 

Jag ber om ursäkt för att det dröjt innan vi återkopplat i den här tråden.

Precis som Henke har nämnt så har vi varit i kontakt med några kunder som har upplevt detta problem, vi kikar på det just nu tillsammans med vår utvecklingsavdelning för att se hur vi på bästa sätt löser detta.

Vi återkommer självklart här i tråden när vi har mer information.

Ha en fin måndag!

/Lovisa
Foto på borndahl

borndahl

  • 1,068 poäng 1k badge 2x thumb
Det var ju bra att ni sa att det var fler som haft det här problemet.
Jag har en månads väntan på en lösning på detta!
Förövrigt är programmet väldigt bra tycker jag men nu tar det givetvis längre tid o göra sin bokföring
mvh björn
Foto på borndahl

borndahl

  • 1,068 poäng 1k badge 2x thumb
ja nu när jag jobba var felet avhjälpt
Foto på Nellie Karlsson

Nellie Karlsson, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 22,370 poäng 20k badge 2x thumb
Hej allihop! 

Jag har äntligen en uppdatering att dela med mig av här i tråden. 
Vi har försökt att felsöka vart problemet uppstod i samband med att ordningen ändras från det att du klistrar in kontoutdraget till det att du klickar på Lägg till. Det visade sig att vara ett cache-problem. Så om du inte redan har fått det att fungera, så rekommenderar jag dig till att rensa webbhistorik/cache i webbläsaren. Nedan hittar du information om hur du rensar webbhistorik/cache för de olika webbläsarna: 

Chrome
  1. Öppna Chrome-appen Chrome-app.
  2. Tryck på Mer Mer och sedan Inställningar.
  3. Tryck på Sekretess och sedan Rensa webbinformation under Avancerat.
  4. Högst upp trycker du på rullgardinsmenyn under Rensa data från.
  5. Välj en tidsperiod, t.ex. den senaste timmen eller den senaste dagen. Om du vill radera allt väljer du tidens början.
  6. Markera de typer av information som du vill ta bort.
  7. Tryck på Rensa data.

Internet Explorer

  1. Välj Verktyg i Internet Explorer, peka på Säkerhet och välj sedan Ta bort webbhistorik.
  2. Välj de data- och filtyper du vill ta bort från datorn och välj sedan Ta bort.

Firefox

  1. Klicka på menyknappen New Fx Menu , välj Historik, och sedan Rensa ut tidigare historik....
  2. Välj hur mycket historik du vill rensa ut:
    • Klicka på listrutan bredvid Tidsintervall att ta bort för att välja hur mycket av din historik Firefox kommer att ta bort.
    Olika tidsintervall Detaljer rensa historik
  3. Slutligen, klicka på knappen Ta bort. Fönstret stängs och de objekt som du har valt kommer att tas bort.
Skulle du använda någon annan webbläsare än vad jag har nämnt ovan så återkoppla gärna här i tråden om du vill ha hjälp med hur du rensar cachen i just den webbläsaren. 

Ha en fortsatt bra dag!
/Nellie 
Foto på DanielNilsson

DanielNilsson

  • 282 poäng 250 badge 2x thumb
Hej,
har också fått problemet med att transaktionerna inte är i datumordning.
Dök upp för ca 3 veckor sedan.


Har provat rensa cachen (varför det över huvud taget nu skulle påverka hur listan sorteras!!)

Så, har ni någon riktig lösning på problemet?

/Daniel

Foto på Susan Åklundh

Susan Åklundh, Fd Moderator

  • 15,664 poäng 10k badge 2x thumb
Hej Daniel,

Vilken webbläsare har du använt?
Har du testat i flera?

Ha en fin dag
/Susan
Foto på DanielNilsson

DanielNilsson

  • 282 poäng 250 badge 2x thumb
Hej,
Den sorterar rätt i IE.
Chrome ger fel sortering. 
Har rensat cachen för en vecka tillbaka i Chrome, men det hjälper inte.  Testade på en annan dator att rensa hela cachen i Chrome, hjälpte inte heller.

Tittar man i koden så visas raderna i den ordning de kommer i filen, dvs det verkar som det är något script som ska sortera raderna som inte fungerar.  (det sista var tänkt att ni kan skicka till utvecklarna :)

/Daniel
Foto på Lovisa Dacke

Lovisa Dacke, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 24,068 poäng 20k badge 2x thumb
Hej Daniel! 

Jag har testat här hos mig och får precis som du problem i webbläsaren Crome. 

Vi kommer självklart att kika vidare på det här och återkommer i tråden så fort vi har en lösning. Fram till dess rekommenderar vi att ni använder en annan webbläsare för att få rätt sortering.

Ha en fin dag!

/Lovisa 
Foto på Nellie Karlsson

Nellie Karlsson, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 22,370 poäng 20k badge 2x thumb
Officiellt svar
Hej allihop! 

Nu har problemet med att bankhändelserna inte hamnade i rätt ordning äntligen åtgärdats och händelserna ska nu hamna i rätt ordning efter datum och likt hur det ser ut på banken. 

Testa gärna så ni ser att det fungerar hos er, och återkoppla gärna här om det skulle dyka upp något ni inte tycker stämmer. 

Ha en fortsatt fin dag!
/Nellie 
(Redigerad)

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.