Bankkoppling ger dålig överblick av betalningar - eEkonomi

• 1
  • Idé
  • Uppdaterades för 11 månader sedan
  • (Redigerad)
Hej!

Ett förslag på utveckling.
Jag har bankoppling till SEB. Jag har skickat leverantörsfakturor från Visma till banken för betalning. Dessa har status "Skickade till banken" i Visma. Men kan inte i se dem i kommande betalningar i SEB. SEB berättade att dessa betalningsinstruktioner egentligen inte går till SEB utan direkt till bankgirocentralen, och att det därför inte är möjligt att se dem i SEB förän pengarna har gjorts.

Detta gör att det blir svårt att få bra översikt på kommande betalningar från bankkontot. Spciellt när det enda sättat att se dessa betalningsinstruktioner i Visma är om man går in på vardera leverantörsfaktura en och en.

/Johannes
Foto på Johannes

Johannes

• 304 poäng 250 badge 2x thumb

Publicerades för 11 månader sedan

• 1
Foto på Cecilia Towner

Cecilia Towner, Moderator

• 9,424 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Johannes,

Innan jag lägger ditt önskemål vidare till vår utvecklingsavdelning.
Om du hade fått välja hur eller var hade du velat ha möjlighet att se alla dessa kommande betalningar som du har skickat?

/Cecilia
Foto på Johannes

Johannes

• 304 poäng 250 badge 2x thumb
Hej Cecilia,

Att kunna se de på SEB som kommande betalningar likt vi ser betalningar vi lägger in direkt i SEB hade varit bra. Känns mycket onaturligt att inte kunna se det då vi ser det som likvärdig att lägga in betalning genom visma och genom banken (förutom att det är smidgare att göra det direkt i visma vid bokföringen).

I Visma skulle man kunna filtrera på kundfakturor som ligger för betalning. Dvs de som har status "Skickade till banken" men ännu inte har betalts.

/Johannes
Foto på Cecilia Towner

Cecilia Towner, Moderator

• 9,424 poäng 5k badge 2x thumb
Tack för din återkoppling.
Hur det ser ut på SEB kan vi nog inte göra så mycket åt men skickar vidare övrigt önskemål.

/Cecilia