Bankkoppling och Swish fungerar inte ihop - eEkonomi

• 1
  • 2
  • Fråga
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Både Swish och Kortinbetalningarna kommer upp som bankhändelser (konto 1930) vilka båda ska Matchas mot en kassaredovisning vilket inte går i Visma Eekonomi.
Dessutom kommer de upp på olika dagar. Banken förstår problemet men hos Visma lyckas jag inte komma längre än supporten som knappt förstår problemet. Synd att man inte kan maila eller få kontakt med utvecklingsavdelningen.
Foto på Sören Ahlbäck

Sören Ahlbäck

• 322 poäng 250 badge 2x thumb

Publicerades för 1 år sedan

• 1
  • 2
Foto på Cecilia Towner

Cecilia Towner, Moderator

• 9,288 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Sören,

Jag har lite funderingar gällande det problemet som du har. 
Är det så att du har en integration med iZettle och du därigenom får in dina swishbetlaningar?
Eller kommer de enbart in under kassa- och bankhändelser då du har en aktiv bankkoppling med Handelsbanken?
Är det då så att du även har en importerad verifikation från ditt kassaregister där du då vill matcha flera bankhändelser mot en importerad verifikation?

Är det så att det går via iZettle så kan du läsa mer om hur det fungerar i tråden Bokföring via integration till iZettle

Återkom gärna med mer information.

Ha en bra dag!

/Cecilia
Foto på Sören Ahlbäck

Sören Ahlbäck

• 322 poäng 250 badge 2x thumb
Hej Cecilia. Jag har inte iZettle, bara Swish och kortinbetalningar. Båda dyker upp som varsina poster att Matcha i Kassa och Bankhändelser. Båda ska matchas mot en och samma kassaredovisning. Det är möjligt att min workaround kan fungera, att flytta allt från Swish från 1930 till 1931 och sedan ta tillbaka dom från 1931 när jag Matchar kassaredovisningen mot kortköpet.
Foto på Cecilia Towner

Cecilia Towner, Moderator

• 9,288 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Sören,

Tack för en återkoppling då jag uppenbarligen missförstod dig första gången.
I ditt fall är den workarounden du här skriver det bästa sättet när du har en bankkoppling.

Ha en bra dag!

/Cecilia
Foto på fredrik

fredrik

• 112 poäng 100 badge 2x thumb
Hej!
När förväntar ni er att en smidig betalningsrutin för Swishbetalningar finns klar för Visma eekonomi? Swish har funnits på markanden i många år nu så man förväntar sig att ett företag som Visma noterat det. Det känns väldigt omständigt och onödigt att betalningarna ska behöva bokföras på 1580 och därefter bokas om till 1930 när det det ju sitter på kontot direkt. Det är ju ingen fördröjning som vid betalning med bankkort. Tack för ett i övrigt bra ekonomiprogram.
Foto på Lisa Henriks

Lisa Henriks, Project Manager eEkonomi/Website/Webshop

• 19,328 poäng 10k badge 2x thumb
Bryter ut önskemålet för att slå ihop det med en annan tråd

Du hittar den nya konversationen här: Betalningsrutin för swish