BEHÅLL EGET AB!

• 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 3 år sedan
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Snälla VISMA tänk över ert beslut att slänga ut oss småföretagare som jobbar i eget AB. Programmet är guld värt för sitt enkla handhavande. Jag har testat eekonomi och för mig var det rena katastrofen. Låt oss befintliga kunder vara kvar i programmet.

Har alltid rekommenderat Visma till andra men det är slut med nu då ni kör över mig alldeles.
Jag kommer söka mig till annan leverantör och jag tror att många med mig kommer att göra lika. Så igen VISMA, det vore fint om ni kunde värna oss småföretagare, det lönar sig för alla i längden.

Ett alternativ vore om ni kunde utveckla en modul i eekonomi som liknar eget AB.

Hälsningar en mycket ledsen kund :-(

/Anna

Foto på AWF

AWF

• 3,422 poäng 3k badge 2x thumb

Publicerades för 3 år sedan

• 0
  • 1
Foto på svenne

svenne

• 636 poäng 500 badge 2x thumb
Håller med till 100 %. Arbetssättet i Visma eEkonomi är helt annorlunda och kräver att vi småföretagare ska ägna massor med tid att lära oss bokföring i stället för att lägga tid på våra kunder. Visma Eget AB innebar att vi på ett enkelt sätt kunde hålla ordning i räkenskaperna utan att fundera på konton och motkonton. Instämmer helt med Anna. Släng inte Visma Eget bolag i sjön och försök inte skicka oss upp i molnet med eEkonomi. Det finns med jordnära hjälpmedel. Bokföringen ska vara ett hjälpmedel inte en huvudsyssla.
Foto på Ante

Ante

• 1,704 poäng 1k badge 2x thumb
Håller verkligen med. Tycker att Visma Eget Ab har varit fantastiskt under mina 9 år som företagare. Jag har från början skött min bokföring själv sedan starten och har verkligen älskat programmet. Det är mycket pedagogiskt upplagt och det är enkelt att rätta till fel man råkar göra t.ex. bokfört på fel "konto", skrivit fel eller stavat fel på en faktura mm. Bara att ändra i de flesta fall, och där det inte går så gör man en rättelse som är logisk att följa.
Deklaration och årsredovisning är superenkelt och alla uppgifter följer med automatiskt. Alla uppgifter som behövs för bokslutet eller årsredovisningen fyller man i enligt en enkel röd tråd genom vänsterlisten eller trycker på "nästa"- knappen. Sedan är det bara att trycka på "skapa". Är något fel, får du en varning och kan enkelt rätta till det.
Jag älskar programmet av hela mitt hjärta och söker med ljus och lykta efter ett liknande men måste konstatera att det inte finns någon ersättare. Naturligtvis finns det leverantörer som har mycket bra program att erbjuda men inte i närheten av Visma Eget AB's enkelhet.
Helt klart är, att jag inte kommer att ersätta mitt bokföringsprogram med Visma eEkonomi. Det är inte en ersättare, det är en nödlösning för de som inte har tid att leta efter ett nytt bokföringsprogram. Det är tidskrävande att hitta något som är någorlunda enkelt på marknaden. Bara att prova ett vettigt program kräver en månad för att hitta alla funktioner. 
(Snabbare om man kan sitta heltid med detta, men: egen företagare=inte en chans) 
Jag känner ångest inför att byta från Eget AB. Det är en klump i halsen när jag tänker på det och vill helst bara att Visma kommer med ett pressmeddelande att programmet kommer att få leva vidare... Sedan får man ta sig i kragen och testa några konkurrenters program i jakten på ett nytt bokföringsprogram. Som tur är har jag hittat en kandidat som verkar lovande. Det är tillräckligt bra för att få chansen hos mig. Visma eEkonomi får det inte.
Foto på AWF

AWF

• 3,422 poäng 3k badge 2x thumb
Fick ett ett tips i annan tråd om Hogia Smart som alternativ till Eget AB. Verkar i mina ögon som en mycket bra ersättare för oss som vägrar eEkonomi.
Foto på sopkvasten

sopkvasten

• 236 poäng 100 badge 2x thumb
Håller med Anna helt och hållet. De på Vismas marknadsavdelning har fått hjärnsläpp. Tycker även att de borde piskas offentligt för sitt nedriga tilltag att lägga ned ett så bra program som Eget Aktiebolag!

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.