Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Behörigheter / Egna sparade inställningar

Pratade med er support för en lite stund sedan och vi saknar en funktion i Visma Administration 2000. Trots behörighetskontroll så uppnår vi inte det vi är ute efter: Att varje användares inställningar, tex kolumninställningar, val av prislista etc sparas per användarprofil. Inköparen är intresserad av sina saker, Order vill se sina specifika kolumner först i raden etc. Vad jag förstår så finns detta redan i Visma hos större företag som har företagsanpassningar i sitt program. Toppen om det kommer med i alla versioner!

11 SVAR 11
Jonima
MEDLEM

Man kan ju ändra kolumninställningarna , vad som visas och i vilken ordning oavsett vad man står på för flik, ex beställningar. artiklar etc.  västerklicka bredvid ex Benämning inne på artiklar och välj kolumninställningar. Dessa val följer med resp användare. Om det var lite av dessa finesser Ni sökte vs 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Ändra jag i kolumninställningarna när man är på tex artikelkortet, lägger till eller ta bort, ändrar ordning så ändra jag det för mina kollegor också. Dom blir inte glada....Vismakollegan som jag pratade med tidigare idag (kanske ni har en logg ni kan kika i vem det var) tom testade och fick dessa inställningar inte till att bli användarspecifika.

Fd medlem
Inte tillämpbar


Hej Jonima, ser nu att du nog inte svarade för Vismas räkning 🙂

Nä jag är bara "vanlig" användare jag också men vi har olika inställningar för var login. Är rätt säker på de hänger med login, då jag hade praktikant och fick hjälpa denne med lägga till och ändra för dennes arbetsuppgifter 
Fd medlem
Inte tillämpbar


Tack Jonima,  vore toppen om Visma jackade i här, för jag har fått olika besked från Visma och det som verkade mest trovärdig är det besked från idag att det inte går. Vi testar hos oss, alla utan behörighetskontroll, och vi får det inte heller att fungera. Vet inte om att det har att göra med atty vi jobbar mot server..Och att behörighetskontrollen enbart styr vilka funktioner du får tillgång till.

Vi kör mot server. Alla behöver logga in med sina resp uppgifter och då är de olika inställningarna sparade hos var och en. Lagerpersonalen vill se lagerplatsen tydligt om de öppnar artiklar medan ekonomi vill se andra uppgifter så det ÄR individuellt på resp login/användare
LW -60
UTFORSKARE

Har suttit med serverinstallation, men alla har haft sina inställningar är jag säker på. Det är inte så att ni alla loggar in på servern när ni ska arbeta?

Det är nämligen två olika saker. Vi hade serverinstallation, men alla fick uppdatera sina egna datorer så snart en ny version av Visma installerats på servern. Ibland när jag var tvungen att göra tunga arbeten som krävde stark lina, loggade jag på med fjärrskrivbord till servern och arbetade direkt mot den. Det är inte så att ni arbetar på det viset, loggar på servern?

Mvh Lena
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Lena, Jo så är det. Vi arbetar via fjärrskrivbord och loggar in i Visma via server. Är det det som strular till det menar du?

Ja, det är det. Ni kommer åt samma programinstallation nu.

Har ni serverinstallation som jag beskrev att jag hade det, kan ni ha era egna inställningar.
 

Mvh Lena
Annelie Engvall
ANSTÄLLD

Hej Annika,

De ändringar du gör gällande kolumninställningar, prislistor o dyl  följer med användaren när du har behörighetskontroll aktiverat, under Arkiv - Användare - Användare.

Ha en fortsatt bra dag!

/Annelie
Fd medlem
Inte tillämpbar


Hej Anneli, Tror det var dig jag pratade med igår och du testade hos er. Jag testar i morgon igen 🙂
 Eller är det som Lena säger i sitt inlägg att vi förutom att Visma ligger på servern att vi måste ha Visma på våra egna datorer också?