Beröm för utökad säkerhet/tvåstegverifiering (two-factor-authentication)

• 3
  • Beröm
  • Uppdaterades för 2 år sedan
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Jag skulle vilja ge beröm för en en funktion som kom i höstas men som inte tycks fått mycket uppmärksamhet här i forumet: möjligheten till tvåstegsverifiering i  Visma Online.

Man kan se det som en självklar funktion som "bara måste" finnas (speciellt med tanke på till exempel GDPR) - och jag håller med om det - men jag vill ändå med detta inlägg framföra ett tack för funktionen. 

Har full förståelse för att det kanske är något som upplevs som något för tekniskt för en del användare men själv uppskattar jag möjligheten till ha extra säkerhet på min inloggning.

(För den ovane: på portalsidan Mina tjänster, klicka på menyn längts uppe i högra hörnet där företagsnamnet står och välj Min användarprofil. Under Säkerhet hittar du nu möjlighet att ändra dina säkerhetsinställningar.)
Foto på Khedron Wilk

Khedron Wilk, Champion

• 15,778 poäng 10k badge 2x thumb

Publicerades för 2 år sedan

• 3
Foto på Victor Magnusson

Victor Magnusson, Manager Team Onboarding

• 9,912 poäng 5k badge 2x thumb
Tack Khedron,

Alltid roligt med beröm!=) Jag kommer ta med ditt inlägg till vårt inloggnings/säkerhetsteam! Vi har som du kanske sett i någon annan tråd ännu större ambitioner med inloggningen och tvåstegsautentisering där vi avser att bli flexiblare, erbjuda flera olika sätt att både logga in på, men även stötta upp när man behöver t ex ett nytt lösenord.

Du gjorde min fredag och så här tidigt på morgonen. Tack och ha en fin helg!

/Victor 

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.