Beslut om avdragen skatt

• 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 4 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Beslut 14126 avdragen skatt april 2014, hur bokföra det? Belopp är -3798 kr.
Foto på Aveen

Aveen

• 472 poäng 250 badge 2x thumb

Publicerades för 5 år sedan

• 0
  • 1
Foto på Petra Argus Turesson

Petra Argus Turesson, Fd Moderator

• 3,274 poäng 3k badge 2x thumb
Hej!

För att kunna hjälpa dig med hur du ska bokföra detta behöver vi mer information om vad det gäller. Återkom gärna med det så hjälper vi dig vidare.
Foto på Aveen

Aveen

Hej!
På min sida på skatteverket fick jag Inkomstdeklaration 1 och nu vill jag fylla Balans och resultaträkning. År 2014 hade jag inga kunder, så köpte jag alla material som program och sånt från mitt privata kontot som jag brukade bokföra på konto 2018. Min fråga är om jag kommer och fylla den på inkomstdeklaration blankett i ruta B9 (kassa och bank)?
Jag har också inventarier (konto 1221), har jag fyllt den i ruta B4 (maskiner och inventarier), stämmer det? 
I momsfordran fick jag (- 2000) som jag bokförde på konto 1650, behövs och deklarera den också?
(Redigerad)
Foto på Aveen

Aveen

Efter att jag har fyllt Balans och resultaträkning fick jag summan i ruta R11 (-8000). När jag fortsätter på att deklarera i Beräkning av skattemässigt resultat har jag inget och fylla i, men i ruta R12 det står automatiskt (-8000). När jag trycker på Summera som finns längst ner i blanketten så kommer automatiskt och stå samma summa (-8000) i rutorna R17, R21, R29, R33, R35, R42, R48.
Min fråga är om jag behöver och trycka på Summera först och sedan Spara, eller det är bara och trycka på Spara?
Foto på Aveen

Aveen

Detta år fick jag betalt av en kund som jag fakturerade till. Ska jag bokföra summan som jag fick av kunden på konto 6530?

OBS! Jag har en enskild firma och använder Visma 500.
(Redigerad)

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.