Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Beställningar - Avrop

Önskan om att det skulle finnas någon form av markering som man kan markera när man gör inköp på avrop. Något som även syns på utskriften.. Något på gång? Carina Sjöberg

1 SVAR 1
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Carina, 

Tack för ditt inlägg. 

Nu vet jag inte hur du arbetar med de här rutinerna idag men jag tolkar det som att du har någon form av referenstext/nr eller märkning som du vill kunna visa på utskriften vid behov. 

Det du har till din hjälp i Beställningar idag i programmet är dels den interna Kommentar-rutan, där du kan anteckna sådant av intresse. Kommentarsfältet kan du även välja att visa som en kolumn i din beställningslista, så du får översikt även där. Du lägger till kolumner i listan genom att högerklicka och välja Kolumninställningar. 

Du har även ett antal fält på beställningen som du kan använda efter behov och lägga som objekt med valfri rubrik på din utskriftsmall. Exempelvis om du inte använder fältet Referenskod idag kan du bestämma att du använder det fältet till att märka dina beställningar på valfritt vis i det fältet. Du plockar sedan upp objektet Referenskod på din mall och ger det en passande ledtext. När du fyllt i något i fältet visas det då också på utskriften. Även här kan du lägga till fältet som kolumn i listläget, så du får översikt på vilka du märkt.