Beställningar i annan format än vi säljer - Administration

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 3 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Sammanslagen

Den här konversationen har slagits ihop med en annan. Se huvudkonversationen: Alternativ inköpsenhet - Administration

Vi har en art som vi säljer i tex 12 pack, vilket gör att kunden beställer 1 st och får en 12 pack.
När vi gör inköp måste vi tex köpa helpall, så när vi beställer 1 st får vi 20 st/12 pack.
När det finns en brist i lager på 10 st och någon av vår personal skall beställa, gör enl normal rutin och beställer hem 10 st får vi hem 10 helpall istället för 10 st/12 pack.
vi borde inte vara ensamma om att ha det så.
Vi har över 1700 artiklar och nu börjar det bli arbetsamt att manuellt hålla koll på våra inköp.
Foto på Joakim Andersson

Joakim Andersson

  • 194 poäng 100 badge 2x thumb
  • Frustrerad

Publicerades för 3 år sedan

  • 0
  • 1
Foto på Johanna Åberg

Johanna Åberg, Champion

  • 3,100 poäng 3k badge 2x thumb
Detta är tyvärr inget ovanligt, men vad jag känner till är det inget som Visma hanterar. Kanske funkar om ni tittar på en lagermodul att integrera med Visma?
Foto på Joakim Andersson

Joakim Andersson

  • 194 poäng 100 badge 2x thumb
Var kan jag hitta de?
Foto på Johanna Åberg

Johanna Åberg, Champion

  • 3,100 poäng 3k badge 2x thumb
Jag hade börjat på denna webbsidan https://vismaspcs.se/integrationslosn... och sen försökt bilda mig en uppfattning om vad som passar min verksamhet bäst.
Foto på Joakim Andersson

Joakim Andersson

  • 194 poäng 100 badge 2x thumb
tack igen

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.