Besvikelse på supporten, igen

  • 0
  • 3
  • Fråga
  • Uppdaterades för 8 månader sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Jag sköter föreningens bokföring och löner vid sidan av mitt ordinarie jobb. Det strular med appen och med löneprogrammet och jag behöver komma i kontakt med supporten. Chatten är för kortfattad och innebär svårigheter att precisera sig. 

Jag tog ledigt idag från jobbet mellan 9 och 10 för att kunna fixa detta. Ringde supporten kl 09.05 och hamnade i telefonkö. Upplystes om att det skulle ta mellan 10 och 30 min. Efter en kvart kopplades jag bort. Då ringde jag växeln, fick vänta en stund, och sa som det var - att jag var bortkopplad och ville in i kön igen. De kunde inte hjälpa mig. Så det blev ny telefonkö. Efter drygt 15 min kopplades jag bort igen. återigen ringde jag växeln. Arg som ett bi. De kunde inte koppla mig direkt till supporten. Utan det skulle bli ny kö.... Jag ville prata med supportchefen och till med VD, för så här kan det inte funka. Men det gick inte...

Därefter la jag in på chatten och bad att de skulle ringa upp mig så snart som möjligt. 
Tyvärr hann ingen ringa till mig förrän min timme var slut och jag var tvungen att åka till mitt ordinarie jobb...

Så nu är problemen fortfarande olösta. Och eftersom telefonsupport bara funkar mellan 9 och 16 så är loppet kört, åtminstone för de närmaste veckorna. 
Det här är inte första gången det strular och tar lång tid. Om jag kunde hitta en annan programvaruleverantör som har support som jag kan komma i kontakt med så tror jag att det skulle vara värt besväret att lära sig ett nytt program.
Foto på P-O

P-O

  • 180 poäng 100 badge 2x thumb
  • arg och besviken

Publicerades för 8 månader sedan

  • 0
  • 3
Foto på JP Maria

JP Maria

  • 728 poäng 500 badge 2x thumb
Vi upplever supporten precis lika undermålig som du gör. Om man har ett enkelt litet problem så kan man få hjälp direkt via chat, men är det mer komplicerat får man vänta timmar på uppringning. Och det finns (så vitt vi märkt) ingen uppföljning, inga direktnummer/direktmail man kan höra av sig till om det fortsatt strular, ingen som har ansvar för ärendet - utan istället får man ställa sig längst bak i kön igen och prata med en helt ny person och förklara sitt problem på nytt och sedan förklara vad den tidigare supportpersonen sagt, vad man gjort, och varför man nu ringer igen. 

Intrycket vi fått, sedan oktober då vi bytte från Hogia till Visma, är att Visma är ett företag som vill sälja sitt program men inte ge support. 

En intressant detalj är att all kritik (tex din tidigare post "Besviken så det visslar om det") blir "ARKIVERAD OCH STÄNGD. Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre." medans allt beröm tycks få stanna kvar på forumet. 
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Community Manager

  • 88,830 poäng 50k badge 2x thumb
Hej P-O!
Vad ledsen jag blir att du har fastnat, dels i löneprogrammet med appen och även i våra köer.
Jag kan se till att någon kontaktar dig vid klockan 08.00 imorgon om det hjälper?
Annars får du gärna förklara ditt bekymmer så kan vi se om jag eller mina kollegor här i forumet kan hjälpa dig?
Från dina tidigare chattar med mina kollegor tolkar jag det som att du får okänt fel när du ska använda appen Visma Lön Anställd?

Jag skulle vilja att du testade att gå in i löneprogrammet och välja Arkiv - Synkronisera internettjänster, markera rutan Synkronisera register och klicka på knappen Synkronisera.
Du får också gärna logga in på vismaspcs.se och starta Visma Lön Anställd och kontrollera att inga scheman eller avtal är röda.

Vi tar självklart till oss av alla era synpunkter, både på hur vår teknik (inte) fungerar och hur vi jobbar med våra ärenden.

@JP Maria: Vi rensar löpande bort den information som är irrelevant och inte till hjälp för andra användare och här kan jag erkänna att vi ligger efter och bland annat gällande beröm som vi missar att arkivera. Jag lägger det på min Att göra-lista direkt.

/Anna
Foto på P-O

P-O

  • 180 poäng 100 badge 2x thumb
Jag kan kolla det med synkroniseringen också. Sedan hade jag ett par frågor om Visma Lön som jag inte klarar ut. 
Vad det gäller tiderna så var det idag jag kunde. Imorgon jobbar jag 8-16, torsdag 8-17, fredag är jag hos sjukgymnasten. Nästa vecka skulle kunna funka vid 16 på måndag eller 8 på tisdag. 
Men varför ska det behöva vara så att man först ska ringa, sitta i telefonkö, kopplas bort, bli arg, skriva i forumet och sedan bli erbjuden en tid som passar...? Det vore bra mycket bättre om man kunde komma fram till någon som kan svara och hjälpa från början. Nu är det så att jag skjuter supportproblemen framför mig, för att det skapar sådan irritation när det inte funkar.
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Community Manager

  • 88,830 poäng 50k badge 2x thumb
Hej!Jag ser till att någon ringer dig klockan 8 på tisdag.Ledsen att jag inte bekräftade, ville se om synkroniseringen funkade först!Mvh Anna
Foto på P-O

P-O

  • 180 poäng 100 badge 2x thumb
Hej. Idag är det tisdag. Kl är 09.20. Jag har varit på plats och haft telefonerna framme sedan 07.50. Ingen har ringt trots att ni lovat det.
Kan jag skicka en faktura på den avsatta tiden för att ni har uppehållit mig utan att kontakta mig? När jag hinner skriver jag ett brev till er VD, och jag ska börja titta på andra programvaruleverantörer. Det här är helt enkelt inte acceptabelt. 
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Community Manager

  • 88,830 poäng 50k badge 2x thumb
Hej!
Jag kan återigen bara be om ursäkt! Mina kollegor har försökt ringa dig nu under förmiddagen och kommer försöka ytterligare gånger i eftermiddag. :(
Foto på P-O

P-O

  • 180 poäng 100 badge 2x thumb
De kan ringa hur mycket de vill i eftermiddag. Men eftersom jag har annat jobb kommer vi inte att kunna lösa några problem då. Jag satte av tiden i morse för att det skulle stämma med mina ordinarie arbetstider. Jag vet ärligt talat inte när vi ska kunna lösa mina supportbekymmer om ni inte håller de tider som ni lovat. 
Foto på P-O

P-O

  • 180 poäng 100 badge 2x thumb
Nu är det dags igen. I tisdags eftermiddag ringde ni, trots att vi hade avtalad tid på förmiddagen. Då kom vi överens om att ni skulle ringa kl åtta idag, torsdag. Jag har tagit ledigt, avsatt tid, ändrat mina planer, för att det skulle funka. Jag gjorde det mycket tydligt för den som ringde att det är så. Men än har ingen hört av sig och klockan är halv nio. Snart måste jag gå igen. Hur i hela friden ska man kunna ha förtroende för er???? Och hur ska jag göra för att få hjälp med det som inte funkar?

Jag fick tag i en på chatten vid nio-tiden. Men vi hann inte lösa mer än ett litet problem innan jag var tvungen att avbryta för att åka till jobbet. Chatten tar ju så lång tid... De stora problemen kvarstår. 
(Redigerad)

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.