Besviken på Visma Support Chatt

  • 1
  • Beröm
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Jag kan förstå att det är långt kö till Support. Men jag förstår inte varför behöver man väntar ytterligare många minuter när det äntligen är min tur? Jag hade ett problem med synkronisering mellan löneprogrammet och internet tjänster. Jag vänder mig till ChattSupport. Jag fick först vänta 20min i kö till ChattSupport. Hon som tog emot mig hade väldigt dåligt kundbemötande. Jag fick vänta 2 - 5 min per varje enkelt fråga. Hon tog15 min att koppla upp sig på teamviewer, därefter använt hon 15 min att göra 10 klick. jag hade ställt frågor undertid men hon svarade inte på mina frågor. Tillslut orkar jag inte mer och stängt ner teamvieweret, eftersom hon gjorde ingenting och hon svarar inte. Sammanlagt har jag förlorat en timme, varav halvtimme sitter jag tjänstlöst.
Foto på Sissi

Sissi

  • 82 poäng 75 badge 2x thumb
  • frusterad

Publicerades för 1 år sedan

  • 1
Foto på Marie

Marie

  • 1,088 poäng 1k badge 2x thumb
Jag har varit med om en del i chatten jag med och det enda jag tänker på under frustrationen mot att få prata med någon som tidigare, som svarade direkt på telefonen - snabbt och effektivt är
Att supporten är numera bemannad med kanonpersonal såklart men också med personal som inte är riktigt så kompetenta utan måste få tid på sig att läsa innantill i sökhjälpen. Tror det växer så det knakar och bemanningen hinner inte med. Problemet ligger högre upp såklart i hierarkin. Jag har varit i Visma Spcs händer i så många år och alltid förr varit jättenöjd med allt men de senaste 1-2 åren tror jag är inte riktigt detsamma.
(Redigerad)
Foto på Laila

Laila

  • 12,976 poäng 10k badge 2x thumb
Håller fullständigt med, man får vänta jättelänge mellan kommentarerna ibland och jag har också varit med om att det inte är riktigt kompetent personal. Ställde en fråga inte så längesen, varför jag hela tiden får med en sem löne skuld på bokföringsunderlaget, på en kund, som inte ska ha det, eftersom hon numera enbart har personal med timlön, där sem ers betalas ut direkt på varje lön. Då fick jag till svar att det är en bokföringsteknisk fråga och att jag skulle vända mig till min redovisningskonsult!
Blev så arg så jag svarade att personen ifråga inte var kompetent och stängde ner chatten. Ringde sen några dagar senare och kom fram till en mycket trevlig person som hjälpte mig med hur jag skulle få bort detta, men jag tycker inte att det är acceptabelt att få ett liknande svar.
Foto på Ann_OMT

Ann_OMT

  • 104 poäng 100 badge 2x thumb
Håller också med om allt! Har väntat och väntat och ingenting händer. Förut var det jättebra support men nu blir man både dåligt bemött och får ändå ingen hjälp. Tröttsamt och tidsödande.
Foto på Ena

Ena

  • 152 poäng 100 badge 2x thumb

Håller också med om allt. Har varit kund hos visma i många många år och alltid fått support med duktig persona. Men nu när man ringer så är det flera timmar upp till en dags väntetid??? och Chatten var finns den.


Foto på Mita Jonsson

Mita Jonsson, Moderator

  • 30,622 poäng 20k badge 2x thumb
Hej Cissi!

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att vi har långa kötider. Hur kan vi hjälpa dig nu Cissi, ska jag se till att en kollega kontaktar dig så att du får problemet löst?
Foto på Sissi

Sissi

  • 82 poäng 75 badge 2x thumb
Ja, gärna. Jag kan inte uppdatera information till Visma Lön Anställd. 

Tack på förhand!
Foto på Mita Jonsson

Mita Jonsson, Moderator

  • 30,622 poäng 20k badge 2x thumb
Jag fixar det direkt. 

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.