Besviken så det visslar om det

  • 1
  • Problem
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Pågående
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Jag är riktigt besviken på supporten. Jag sköter en förenings administration och är inte tillgänglig på dagtid mellan 9 och 15. Då är jag på mitt ordinarie jobb.
När jag behöver support i något av Vismas program är jag alltid hänvisad till chatten, som tar lång tid och som fordrar mycket förtydliganden eftersom kortfattade meningar bäddar för missförstånd.
Nu har jag en udda fråga om Visma Anställd Lön och har försökt att lösa den genom att chatta. Först tar det upp till en timme innan man kommer fram. Sedan tar det extremt lång tid att få svar. Flera minuter mellan inläggen. Dessutom är min fråga av ovanlig karaktär så vi missförstår varandra i chatten, och måste förtydliga. Jag ringde i måndags till en supportansvarig, som höll med om att frågorna var besvärliga och svåra att lösa på chatten. Därför fick jag löfte om att supporten skulle ringa till mig idag mellan 15 och 17. Jag har suttit och väntat hela tiden. Jag kollade via chatten en gång att jag fanns på "uppringningslista" vilket jag gjorde. Nu är klockan 17.22 och inget har hänt. Jag har alltså lagt ner över 2,5 timmar idag på att sitta och vänta på ett utlovat samtal som inte kom. 
Foto på P-O

P-O

  • 180 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 1 år sedan

  • 1
Foto på Maria

Maria

  • 766 poäng 500 badge 2x thumb

Hej P-O

Vill bara säga det att du är inte ensam i din frustration kring Vismas support. I går satt jag i 3,5 timme i telefonkö för att sedan bli bortkopplad. Då var kl 17:20 och ingen jättekö på chatten. Gick in där och förklarade vad som hade hänt. De skulle då ringa mig idag kl 9. Kl 9:10 var det ingen som hade ringt. Så jag gick in på chatten (för att inte ockupera telefonlinjen) efter 20 minuter väntande i kö, fick jag veta att de ringt två gånger på uppgivet telefonnummer. (Bullsh-t) Hade suttit vid telefonen hela tiden och kollegan testade att ringa för att se att telefonlinjen fungerade.

Jag tror att Visma har överskattat sin chatt. Den fungerar jättebra vid snabba lätta frågor som inte behöver en krånglig förklaring. Men för mer avancerade frågor som kommer kräva följdfrågor behöver man ringa till supporten. Då är det oacceptabelt med väntetider på flera timmar. Vi har bättre saker för oss än att sitta i telefonkö eller passa telefonen för att invänta deras samtal.

Vi får hoppas att Visma gör en omvärdering och inser att de behöver mer resurser på telefonsupporten.

//Maria

Foto på Mita Jonsson

Mita Jonsson, Moderator

  • 30,506 poäng 20k badge 2x thumb
Hej!

Jag förstår er frustration när man väntar på att vi ska ringa.  Jag beklagar verkligen detta. Jag kommer på måndag morgon se till att ni blir kontaktade. P-O, ditt telefonnummer ser jag här, och jag mejlar dig Maria för att få ditt telefonnummer. 

Vi är inte alls nöjda med de kötider vi har idag till telefon och chatt. Vi har anställt runt 40 personer nu till supporten senaste halvåret och vi kommer att anställa fler. Jag tar era synpunkter vidare till ansvarig för supporten.

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.