Betalat skatt till fel OCR och fått tillbaka pengarna på bankkontot

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Besvarad
Jag råkade betala skatt till fel OCR och fick tillbaka pengarna direkt in på företagets bankkonto. 
Dvs insättningen syns inte på skattekontot. Nu vet jag inte hur jag ska kontera den händelsen. Vilket konto kan jag använda?
Jag kan ju inte använda skattekontot pga att det då skapas en diff mellan bokföringen och företagets verkliga skattekonto...
Foto på Sanja

Sanja

  • 100 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 1 år sedan

  • 0
  • 1
Foto på Laila

Laila

  • 12,974 poäng 10k badge 2x thumb
Du får lägga den felaktiga betalningen på ett avräkningskonto, t ex 2893 om du har ett AB och sen boka bort det när du betalar med korrekt ocr nr.
Foto på Sanja

Sanja

  • 100 poäng 100 badge 2x thumb
ok, tack så mycket!
Då tar jag kontoutdraget som underlag, där syns tydligt att jag betalat samma summa 2ggr och fått tillbaka?