Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Matcha kassa- och bankhändelser med bankkoppling - eEkonomi

Hej!
Det har blivit något fel mellan bank och mitt system, men till rättat nu. 
Men behöver lite hjälp, hur jag ska gå tillväga med dessa transaktioner, som gick galet.

Lagt en betalning i systemet, leverantörsfaktura till bank. Men blev ej dragen, så jag la in den direkt på banken, så kom transaktionen betald till mitt system, och hur stämmer jag av när jag lyckats manuellt satt lev som betalt, och den hamna under kassa och avboka lev skuld. Hur boka jag bort den manuella el kan jag ta bort banktransaktionen match????
Hur går jag tillväga, för nu står det att jag ska matcha denna bankhändelse!

Mvh klia huvudet
4 SVAR 4
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Kwega! 

Den faktura du manuellt satte som betald - gjorde du det genom att klicka på Åtgärd - Betalning

Isåfall ska du kunna klicka på den bankhändelsen inne under Kassa- och Bankhändelser och välja "ångra matching" - ute till höger bör det då finnas ett kryss så att du kan ta bort händelsen. Då hamnar leverantörsfakturan under Obetalda leverantörsfakturor igen.
Därefter kan du matcha den "riktiga" händelsen som kom in via din bankkoppling mot leverantörsfakturan.

Återkoppla om du har fler funderingar, eller inte får ihop det!

/ Linnéa
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!
Jag gick in på leverantörs fakturor och under åtgärd och satte den som betald. men jag ska testa om det fungera. annars återkommer jag.
/ Ks
Fd medlem
Inte tillämpbar

Det fungera inte...fans ingen ångra knapp, försökte leta upp den under kassa och bankhändelser, men gick inte återskapa. kan man bara skita i å matcha den...det är lite störande att se den. Men kassan stämmer. Hur kan man annars ta bort den?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej igen Kwega!

Hittade du ingen "ångra matchning" när du klickar på den händelsen under kassakontot som är matchad mot leverantörsfakturan? Du ska alltså klicka på den så att den händelsen fälls ut och blir större. 

De händelser som har kommit in på ditt företagskonto via ditt kontoutdrag kan du dessvärre inte ta bort. Därför behöver du ångra den händelsen du manuellt har skapat på ditt kassakonto.

/ Linnéa