Betalningsalternativ för kontantfaktura: Swish, kort och kontant - eEkonomi

  • 20
  • Idé
  • Uppdaterades för 4 veckor sedan
  • Inte planerade
  • (Redigerad)
Hur vore det om ni förbättrar funktionerna för kontaktfaktura genom att i samband med att kontantfakturan skapas ge oss användare alternativa val för betalningsmetod att bocka i?
Swish, kort eller kontant, där Swishbetalningarna landar på konto 1930, kortbetalningarna på 1580 och kontanter mot 1910.
Som det fungerar nu finns det ingen snygg och fungerande lösning för swishande kunder som gör att intäkten landar på rätt konto - med kontantfaktura. Majoriteten av mina kunder swishar, vilket medför att jag får boka om manuellt istället.
Och för att ändra inställningen mellan kontant eller kort, som det funkar idag, ger ett onödigt moment vid betalningstillfället när man önskar att det ska gå snabbt och smidigt. En bok i rätt ruta vore så mycket enklare.
Foto på Krevi

Krevi

  • 496 poäng 250 badge 2x thumb
  • smart

Publicerades för 3 år sedan

  • 20
Foto på Tobiasoman

Tobiasoman

  • 1,666 poäng 1k badge 2x thumb
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Bokföra swish-inbetalning.

Hej
Skulle ni inte kunna förbättra funktionen för inbetalning via Swish.? Fler och fler av mina kunder vill betala med swish, vilket är bra för då kommer det in på företagskontot på direkten. Man måste ju dock välja "Inbetalning från Betalkort" vilket sedan skapar verifikation med "förväntad inbetalning från betalkort"  och sedan när man matchar mot den faktiska inbetalningen (vilken sker direkt när någon swishar..) så skapas ytterligare ett verifikat med flytten mellan dessa förväntade konton och själva inbetalningen... Detta rör ju bara till det.! 3 verifikationer i stället för en? 
Jag kör kontantmetoden och är inte intresserad av en massa extraverifikationer, vad har man för nytta av dem???.. När någon gör en swish-inbetalning så kommer ju pengarna direkt. Det enda jag vill är ju att bokföra detta med ett Kvitto.
Vore ju väldigt mycket smidigare om ni kunde lägga till ytterligare ett alternativ med Swish-inbetalning som val tillsammans med de övriga, Faktura, Betalkort, osv.. som gör just detta så man kan välja Swish som det faktiskt är i stället för "Inbetalning från betalkort" som det inte är....

Mvh
Tobias
Foto på Evalinnea

Evalinnea

  • 440 poäng 250 badge 2x thumb
Hej! Om vi ska få till en förändring med att få Swish som betalningsvillkor i Visma eEkonomi måste vi alla börja bombardera den här tråden med önskemål om att det här blir löst. Det kommer aldrig att hjälpa oss annars. Tacksam om du kan lägga något nytt i den här tråden igen <3 tillsammans är vi starka Evalinnea <3 Använd länken här: https://forum.vismaspcs.se/visma_spcs/topics/betalningsalternativ-for-kontantfaktura-swish-kort-och-...
Foto på Annie Sten

Annie Sten, Knowledgeteam eAccounting

  • 7,230 poäng 5k badge 2x thumb
Hej!

Detta är i allra högsta grad ett aktuellt betalsätt som vi så småningom vill ha stöd för i Visma eEkonomi. Det är uppe för diskussion hur programmet skulle kunna hantera Swish-betalningar. Därför att vi ytterst tacksamma att ni kommer med input och förslag på hur en sådan funktion skulle kunna fungera. 

Jag ser gärna att fler användare kommenterar och gillar inlägget, på det viset samlar vi alla tankar om önskemålet i samma tråd. 
Om en förändring blir aktuell så kommer vi att uppdatera denna tråd.

/Annie
Foto på Cia

Cia

  • 636 poäng 500 badge 2x thumb
För 2 år sedan kom denna fråga upp & ni skulle hantera den ?? Ännu finns inte alternativet swish som betalning i e-ekonomi ?? Detta är ett måste, det är ju snart ett av de betalsätt som går om kort 
Foto på MomsMannen

MomsMannen

  • 444 poäng 250 badge 2x thumb
Jag har tillfälligt löst swishbetalningar genom att skaffa iZettle appen (utan kassasystemet, kostar inget). Då går kontantbetalningar in på 1910 och swish in på 1580. Underlag för bokföringen förs automatiskt över från iZettle och det finns alltid möjlighet att få ut detaljerade kassarapporter via iZettle. Men jag skulle ändå välkomna en lösning direkt i Visma så att man slipper flera olika system.
Foto på Cia

Cia

  • 636 poäng 500 badge 2x thumb
Passar inte mina kunder att ha izettle det innebär endast merarbete för dom, så detta betalningsvillkor vore mer än uppskattat i E-ekonomi !
Foto på MomsMannen

MomsMannen

  • 444 poäng 250 badge 2x thumb
Hmmm... Det är alltså inte kunderna som skall ha iZettle, det är du, om det är så att jag förstått saken rätt, att du är den som tar emot betalningarna. Kunderna betalar via swish och i iZettle knappar man då in om det är en swish eller kontant betalning, och så kan man med en trådlös printer få fram ett kvitto till kunden, alternativt skicka kvitto via email. Kopplingen till Visma gör att alla kundtransaktioner du matar in i iZettle-appen hamnar i Visma. Då finns varje transaktion dokumenterad, med kvitto, samt automatiskt synkat i bokföringen. Men jag kanske missförstått dina specifika behov. Jag har inte så många swish-betalningar per månad, så det går i alla fall att hantera. Den enda nackdelen är att iZettle inte hanterar skillnad på varor och tjänster.
(Redigerad)
Foto på Cia

Cia

  • 636 poäng 500 badge 2x thumb
Nej det är inte jag, jag är konsult, det är mina kunder som jobbar i Visma som behöver detta, dom tar själva emot betalningarna. Men dom använder kortmaskin samt swish & Bg som betalning. Dom har väl ca 500 transaktioner per månad 
Foto på Evalinnea

Evalinnea

  • 408 poäng 250 badge 2x thumb
Hej! Om vi ska få till en förändring med att få Swish som betalningsvillkor i Visma eEkonomi måste vi alla börja bombardera den här tråden med önskemål om att det här blir löst. Det kommer aldrig att hjälpa oss annars. Tacksam om du kan lägga något nytt i den här tråden igen <3 tillsammans är vi starka Evalinnea <3 Använd länken här: https://forum.vismaspcs.se/visma_spcs/topics/betalningsalternativ-for-kontantfaktura-swish-kort-och-...
Foto på Evalinnea

Evalinnea

  • 408 poäng 250 badge 2x thumb
Hej! Om vi ska få till en förändring med att få Swish som betalningsvillkor i Visma eEkonomi måste vi alla börja bombardera den här tråden med önskemål om att det här blir löst. Det kommer aldrig att hjälpa oss annars. Tacksam om du kan lägga något nytt i den här tråden igen <3 tillsammans är vi starka Evalinnea <3 Använd länken här: https://forum.vismaspcs.se/visma_spcs/topics/betalningsalternativ-for-kontantfaktura-swish-kort-och-...
Foto på Evalinnea

Evalinnea

  • 408 poäng 250 badge 2x thumb
Helst inte bara gilla utan nya inlägg <3 tillsammans är vi starka <3 // Evalinnea
Foto på Tobiasoman

Tobiasoman

  • 1,632 poäng 1k badge 2x thumb
Hej Visma!
Nu har det gått över 2 år sedan jag önskade förbättrad hantering av swish-inbetalningar, mot den ur-krångliga hantering ni hade då och fortfarande har.  Har ni diskuterat färdigt??
Jag skulle genom en lågt kvalificerad gissning vilja tro att det är ytterligare en å annan företagare som använder sig av Swish som betalningsmetod i dagsläget i jämförelse mot hur det var för 2 år sedan... Ni har inte gjort ett skvatt åt hanteringen av swish-inbetalningar!! SKANDAL! om jag får uttrycka mig milt. Förstår inte hur detta inte kan vara en prioriterad fråga! Hur många år efter i tekniken ska ni ligga.? Swish för företagare är ju inte någon nyhet i dagsläget.
Snälla!!! Gör något åt detta snarast.
Foto på MomsMannen

MomsMannen

  • 444 poäng 250 badge 2x thumb
Ja detta är en parodi just nu.
Jag vet fler företagare som kör swish som enda betalalternativ numera.
De lär ju inte välja Visma för sin bokföring.

Vore på sin plats med lite återkoppling från Visma - en uppdatering om när de tänker sig att detta skall implementeras...
Foto på SamaMama

SamaMama

  • 132 poäng 100 badge 2x thumb
Hej. Jag sitter och försöker bokföra en inbetalning med swish för en vara på 73kr med 25% moms och behöver skapa en kontantfaktura för jag har inget kassasystem. .är det någon som kan berätta hur jag kan göra enklast möjligast? Tack på förhand. /Jennie
Foto på Lovisa Dacke

Lovisa Dacke, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 22,898 poäng 20k badge 2x thumb
Hej! 

Jag hoppas att du hittar svaret på din fråga i tråden "Hur bokför jag Swish - eEkonomi". 

/Lovisa
Foto på Marika

Marika

  • 302 poäng 250 badge 2x thumb
Hej, Jag har samma funderingar som SamaMama, Hur gör man? Gör man en kontant faktura så hamnar det på kassakonto men det hamnar ju faktiskt bankkontot i(1930). Och gör man en kortbetalning så blir det omständligt precis som Tobiasoman Skriver. 
//Marika
Foto på Lovisa Dacke

Lovisa Dacke, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 23,178 poäng 20k badge 2x thumb
Hej! 

Jag hoppas att du hittar svaret på din fråga i tråden "Hur bokför jag Swish - eEkonomi". 

/Lovisa
Foto på Krevi

Krevi

  • 496 poäng 250 badge 2x thumb
Många och omständiga bokföringsförslag istället för att anpassa funktionen i programmet...
Foto på Kozmo

Kozmo

  • 746 poäng 500 badge 2x thumb
Efterlyser också ett till betalningvillkor för kontantfakturor som betalas med swish!
Foto på Sussi

Sussi

  • 160 poäng 100 badge 2x thumb
Håller med ovanstående kommentarer. Borde kunna förenklas!!
Foto på Felix Hermansson

Felix Hermansson

  • 1,506 poäng 1k badge 2x thumb
Man vill ju att dom skall efter att ha valt swish komma till instruktionerna om hur dom gör betalningen liksom "tvingas" till att förstå att dom skall göra det direkt , nu har jag att dom får instruktioner på mailen vilket är väldigt omständigt .
Foto på Evalinnea

Evalinnea

  • 408 poäng 250 badge 2x thumb
Hej! Om vi ska få till en förändring med att få Swish som betalningsvillkor i Visma eEkonomi måste vi alla börja bombardera den här tråden med önskemål om att det här blir löst. Det kommer aldrig att hjälpa oss annars. Tacksam om du kan lägga något nytt i den här tråden igen <3 tillsammans är vi starka Evalinnea <3 Använd länken här: https://forum.vismaspcs.se/visma_spcs/topics/betalningsalternativ-for-kontantfaktura-swish-kort-och-...
Foto på Evalinnea

Evalinnea

  • 408 poäng 250 badge 2x thumb
Hej! Om vi ska få till en förändring med att få Swish som betalningsvillkor i Visma eEkonomi måste vi alla börja bombardera den här tråden med önskemål om att det här blir löst. Det kommer aldrig att hjälpa oss annars. Tacksam om du kan lägga något nytt i den här tråden igen <3 tillsammans är vi starka Evalinnea <3 Använd länken här: https://forum.vismaspcs.se/visma_spcs/topics/betalningsalternativ-for-kontantfaktura-swish-kort-och-...
Foto på ckoert

ckoert

  • 304 poäng 250 badge 2x thumb
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Swish som betalningsvillkor - eEkonomi.

Hej! Jag tycker ni ligger efter lite grann. Företags Swish hamnar ju direkt på bankkontot. Jag vill kunna välja Swish som betalningsvillkor naturligtvis. Det har funnits ett bra tag nu och kunderna vill betala med det. Detkänns oseriöst natt ni inte har fört in det i programmet än. 
Mvh Christel

Notera - Den här konversationen skapades från ett svar på: Betalning med SWISH - eEkonomi.
Foto på Evalinnea

Evalinnea

  • 408 poäng 250 badge 2x thumb
Hej! Om vi ska få till en förändring med att få Swish som betalningsvillkor i Visma eEkonomi måste vi alla börja bombardera den här tråden med önskemål om att det här blir löst. Det kommer aldrig att hjälpa oss annars. Tacksam om du kan lägga något nytt i den här tråden igen <3 tillsammans är vi starka Evalinnea <3 Använd länken här: https://forum.vismaspcs.se/visma_spcs/topics/betalningsalternativ-for-kontantfaktura-swish-kort-och-...
Foto på Kozmo

Kozmo

  • 746 poäng 500 badge 2x thumb
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Swish som betalningsvillkor - eEkonomi.

När kommer ett eget betalningsvillkor för swish? Onödigt krångligt som det är nu när jag måste bokföra om det från 1910...

Notera - Den här konversationen skapades från ett svar på: Betalning med SWISH - eEkonomi.
Foto på Evalinnea

Evalinnea

  • 408 poäng 250 badge 2x thumb
Hej! Om vi ska få till en förändring med att få Swish som betalningsvillkor i Visma eEkonomi måste vi alla börja bombardera den här tråden med önskemål om att det här blir löst. Det kommer aldrig att hjälpa oss annars. Tacksam om du kan lägga något nytt i den här tråden igen <3 tillsammans är vi starka Evalinnea <3 Använd länken här: https://forum.vismaspcs.se/visma_spcs/topics/betalningsalternativ-for-kontantfaktura-swish-kort-och-...
Foto på ckoert

ckoert

  • 304 poäng 250 badge 2x thumb
Jag gjorde naturligtvis fel med första bokföringen av swish. nu har jag en summa på kassakontot och där ska den inte vara. Hur ska jag lösa det?
Foto på Tobiasoman

Tobiasoman

  • 1,632 poäng 1k badge 2x thumb
Du får skapa en manuell verifikation och flytta pengarna från kassakontot till företagskontot...
Fattar inte varför Visma inte fixar detta så man kan bokföra direkt för swish på ett smidigt sätt.. Men som med allt annat ligger de ju åratal efter..
/Tobias
Foto på Kozmo

Kozmo

  • 746 poäng 500 badge 2x thumb
Så trött på att behöva göra en extra bokföringsorder för alla swishbetalningar! 
De flesta betalar med swish o det skulle ju underlätta mkt om det fanns ett betalningsvillkor som innebär att det bokförs direkt mot företagskonto 1930 där pengarna ju faktiskt hamnar IRL. Det finns ju för kontantbetalning, som bokförs mot 1910...
Det kan väl inte vara en så svår anpassning??!!
Foto på Evalinnea

Evalinnea

  • 440 poäng 250 badge 2x thumb
Hej! Om vi ska få till en förändring med att få Swish som betalningsvillkor i Visma eEkonomi måste vi alla börja bombardera den här tråden med önskemål om att det här blir löst. Det kommer aldrig att hjälpa oss annars. Tacksam om du kan lägga något nytt i den här tråden igen <3 tillsammans är vi starka Evalinnea <3 Använd länken här: https://forum.vismaspcs.se/visma_spcs/topics/betalningsalternativ-for-kontantfaktura-swish-kort-och-...
Foto på Linda

Linda

  • 154 poäng 100 badge 2x thumb
Det borde läggas in en färdig funktion för swishbetalning precis som det idag finns kontant eller kort. Som Kozmo påpekar så väljer många swish, vissa verksamheter har endast swish. Hos oss är det ungefär hälften som väljer kort och hälften swish, jag försöker få kunden att välja swish, men det försvårar bokföringen.

Lägg upp val för swish eller tillåt att man skapar sina egna kombinationer på betalvillkor.
Foto på Evalinnea

Evalinnea

  • 408 poäng 250 badge 2x thumb
Hej! Om vi ska få till en förändring med att få Swish som betalningsvillkor i Visma eEkonomi måste vi alla börja bombardera den här tråden med önskemål om att det här blir löst. Det kommer aldrig att hjälpa oss annars. Tacksam om du kan lägga något nytt i den här tråden igen <3 tillsammans är vi starka Evalinnea <3 Använd länken här: https://forum.vismaspcs.se/visma_spcs/topics/betalningsalternativ-for-kontantfaktura-swish-kort-och-...
Foto på ckoert

ckoert

  • 304 poäng 250 badge 2x thumb
Ja, det är verkligen dags nu. Jag har skrivit om det för flera månader sen men det händer ingenting.
Foto på Evalinnea

Evalinnea

  • 408 poäng 250 badge 2x thumb
Hej! Om vi ska få till en förändring med att få Swish som betalningsvillkor i Visma eEkonomi måste vi alla börja bombardera den här tråden med önskemål om att det här blir löst. Det kommer aldrig att hjälpa oss annars. Tacksam om du kan lägga något nytt i den här tråden igen <3 tillsammans är vi starka Evalinnea <3 Använd länken här: https://forum.vismaspcs.se/visma_spcs/topics/betalningsalternativ-for-kontantfaktura-swish-kort-och-...
Foto på Malena

Malena

  • 154 poäng 100 badge 2x thumb
Jag fattar ingenting. Jag säljer det mesta av mina produkter mot faktura och allt fler vill betala med swich - vilket jag matchar med fakturan precis som vilken giroinbetalning/banköverföring som helst. Men vid några enstaka tillfällen är jag ute på marknader med mina produkter (ej tillräckligt för att falla in under kassaregisterslagen) och får då flera swishinbetalningar till mitt företagskonto (har inget kassakonto) som jag inte kan matcha mot någon faktura. Kan jag klumpa ihop dessa inbetalningar och registrera dessa som en post? Hur gör jag då? 
Foto på Evalinnea

Evalinnea

  • 408 poäng 250 badge 2x thumb
Hej! Om vi ska få till en förändring med att få Swish som betalningsvillkor i Visma eEkonomi måste vi alla börja bombardera den här tråden med önskemål om att det här blir löst. Det kommer aldrig att hjälpa oss annars. Tacksam om du kan lägga något nytt i den här tråden igen <3 tillsammans är vi starka Evalinnea <3 Använd länken här: https://forum.vismaspcs.se/visma_spcs/topics/betalningsalternativ-for-kontantfaktura-swish-kort-och-...
Foto på mamich

mamich

  • 132 poäng 100 badge 2x thumb
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Betalningsvillkor "swishbetalning".

Det borde finnas ett betalningsvillkor med benämningen swishbetalning. Förslaget man får från er support är att registrera som kontantbetalning. Men då sker betalningen till kassa och man får själv justera så betalningen hamnar på bankkonto. Inbetalning vid betalningsvillkor swish ska enligt mitt förslag gå direkt till bankkonto.
Foto på Evalinnea

Evalinnea

  • 408 poäng 250 badge 2x thumb
Hej! Om vi ska få till en förändring med att få Swish som betalningsvillkor i Visma eEkonomi måste vi alla börja bombardera den här tråden med önskemål om att det här blir löst. Det kommer aldrig att hjälpa oss annars. Tacksam om du kan lägga något nytt i den här tråden igen <3 tillsammans är vi starka Evalinnea <3 Använd länken här: https://forum.vismaspcs.se/visma_spcs/topics/betalningsalternativ-for-kontantfaktura-swish-kort-och-...
Foto på Lovisa Dacke

Lovisa Dacke, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 24,048 poäng 20k badge 2x thumb
Hejsan! 

Nu är det ett bra tag sedan vi kom med en uppdatering i denna tråden, jag ber om ursäkt för detta :)

Vi håller med er om att det vore smidigt att kunna hantera swish-betalningar på ett bättre sätt framöver. Vi diskuterar önskemålet och kikar på olika lösningar men jag ska vara ärlig och säga att det inte är något som kommer att bli löst inom den närmsta framtiden.

Vi återkommer självklart här i tråden när en ändring blir aktuell.

Ha en fin måndag!

/Lovisa 
Foto på Felix Hermansson

Felix Hermansson

  • 1,506 poäng 1k badge 2x thumb
Kan man få höra va det är som hindrar er ?

Tänkte eftersom detta efterfrågats ett par år och som det mesta här så verkar det inte hända trots att ni förespråkar att vi skall kommentera om det för att ni skall prioritera det ?
Foto på MomsMannen

MomsMannen

  • 444 poäng 250 badge 2x thumb
Jag undrar också vad som händer på området. Swishbetalningarna bara ökar i antal och det blir mer administration eftersom det inte finns en integrerad lösning i eEkonomi.
mvh Michel
Foto på Malena

Malena

  • 154 poäng 100 badge 2x thumb
Då det fortfarande inte finns någon lösning i vismas bokföringsprogram har jag istället valt att koppla mitt swishnummer till ett annat bankkonto än företagets. Jag gör sedan en överföring på totalbeloppet (bifogar i min dokumentation en kopia på transaktionerna) och redovisar därmed alla inbetalningar som en post.
mvh /Malena
Foto på Sören Ahlbäck

Sören Ahlbäck

  • 322 poäng 250 badge 2x thumb
Kan det här fungera i väntan på att Visma löser problemet:
1. Pengar från Swish som kommer upp som bankhändelse Matchas från 1930 till 1931.
2. Kassaredovisningen Matchas mot Kontokortsinbetalningarna och det som inkommit från Swish bokförs då från 1931 istället för 1930 där de först kom in.

Tyvärr med bankkopplingen kommer Swish och Kortinbetalningar på olika dagar vilket krånglar till det lite men det borde fungera ändå.

PS. det fanns inget konto 1931 i Visma men skapade ett nytt.
(Redigerad)
Foto på Evalinnea

Evalinnea

  • 440 poäng 250 badge 2x thumb
Hej! Om vi ska få till en förändring med att få Swish som betalningsvillkor i Visma eEkonomi måste vi alla börja bombardera den här tråden med önskemål om att det här blir löst. Det kommer aldrig att hjälpa oss annars. Tacksam om du kan lägga något nytt i den här tråden igen <3 tillsammans är vi starka Evalinnea <3 Använd länken här: https://forum.vismaspcs.se/visma_spcs/topics/betalningsalternativ-for-kontantfaktura-swish-kort-och-...
Foto på Lisa Hillman

Lisa Hillman

  • 326 poäng 250 badge 2x thumb
Är det inte bara att lägga in Swish som betalningsvillkor? Kontant och Kortbetalning finns ju där redan!!!
Foto på Evalinnea

Evalinnea

  • 440 poäng 250 badge 2x thumb
Hej Lovisa Dacke, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop samt alla andra som flitigt under 2 år!!! Skrivit i den här tråden utan lösning...

Jag har precis bytt bokföringsprogram och undrar nu om mitt beslut varit rätt? Det får framtiden utvisa. Jag visste inte om denna tråd innan jag chattade med en rådgivare på VISMA, My om "problemet" jag stötte på betr. swishbetalningar. Att tre verifikationer ska göras för att bokföra en liten händelse. en försäljning med swish med en betalningsbekräftelse in på mitt bankkonto! Jag hoppas att Lovisa som specialist kan lösa detta snart, vet inte vad du menar med tidsperspektiv på ett inlägg för 6 månader sedan: "Vi diskuterar önskemålet och kikar på olika lösningar men jag ska vara ärlig och säga att det inte är något som kommer att bli löst inom den närmsta framtiden". Vad är närmsta framtiden för VISMAS utvecklingsavdelning? Här nedan kan ni se en utskrift av min och My:s chatt:

Min chatt med MY fredagen den 5 januari 2018

08:14:13

>Din rådgivare My har kommit in i chatten

--------------------

08:14:13 ---- My

>Välkommen, jag heter My, vad kan jag hjälpa dig med?

--------------------

08:14:13 --- Eva

>Hej!

--------------------

08:14:19 ---- My

>Hejsan!

--------------------

08:16:47 --- Eva

>När jag gör en kundfaktura / betalninsbekräftelse med en kund som betalat med swish så måste jag välja betalningsaltvernativ Kortbetalning vilket gör att den bokför hela händelsen först mot 1510 och verifikation efter per automatik 1510 - 1580 när jag inte vill vänta på något kortinlösen utan pengarna finns redan på 1930. Jag vill den verifikation som skapas automatiskt ska gå mot 1930 istället för 1580, hur gör jag?

--------------------

08:18:52 --- Eva

>Det absolut smidigaste vore att alla kunder som får en betalningsbekräftelse att dom bokfördes direkt mot 1930 istället för att hamna i reskontran och sen vidare till kortinlösen och sen till banken. Som det är nu får jag tre verifikationer när jag egentligen inte behöver mer än en!!!

--------------------

08:19:46 ---- My

>Jag ska kika på hur man kan lösa det smidigast.

--------------------

08:20:05 --- Eva

>Hur då kika på... ska jag vänta eller hör du av dig på annat sätt?

--------------------

08:21:08 ---- My

>Nej du kan bara hänga kvar en minut så ska jag kolla i mitt program.

--------------------

08:21:58 --- Eva

>När fler och fler använder sig av swish varför finns inget betalningsalternativ för det? Som kan gå direkt till banken? Vi är många företag som mer och mer använder swish som betalningsalternativ...

--------------------

08:25:19 ---- My

>När man gör en betalningsbekräftelse och har valt kortbetalning så bokas precis som du säger 1510 sedan 1580 upp. Detta då programmet inte vet att det är swishbetalning utan förväntar sig att det är kortbetalning och att pengarna inte finns på banken ännu. Tyvärr så finns det inget alternativ för swish för tillfället om man ska göra en betalningsbekräftelse. Isåfall får man bokföra betalningen direkt under kassa och bankhändelser/ som en manuell verifikation. För att slippa kontera för swish varje gång du får en betalning på det viset så kan du lägga upp ett bokföringsförslag. Det gör du genom att gå till inställningar - bokföringsförslag - nytt bokföringsförslag. Detta kan du sedan välja som ett slags "snabbval" när du ska bokföra swish.

--------------------

08:26:15 ---- My

>Vi har fått flera förslag om att det ska finnas alternativ för just swishbetalning på kunden och det är något som är högst prioriterat hos oss för att det ska bli lättare för er.

--------------------

08:26:17 --- Eva

>Jag vill skicka med kunden ett  "kvitto" för sin betalning

--------------------

08:26:45 --- Eva

>Då funkar det ju inte att "bara" bokföra...

--------------------

08:27:01 ---- My

>Isåfall får du manuellt boka bort det från konto 1580 till 1930 på samma datum som du fick betalningen.

--------------------

08:28:50 --- Eva

>Det är ju så jag gör idag, tre verifikationer för en händelse... känns tungjobbat och mycket papper... om jag i alla fall kan få den automatiska verifikationen från 1510 till 1580 till 1930 istället för 1580 så slipper jag i alla fall gör en korrigering varje gång... Jag använder mig inte så så sätt av kortinlösen...

--------------------

08:30:00 ---- My

>Ja jag förstår det. tyvärr så finns det ingen bättre lösning för att få ut en betalningsbekräftelse.

--------------------

08:31:01 ---- My

>Somsagt så är detta något vi har koll på behövs i eEKonomi för att lättare kunna fakturera och jobba i programmet och det är hög prio för att det ska finnas med i senare uppdateringar.

--------------------

08:31:03 --- Eva

>Jag är ny i Visma och om jag förstått det rätt så kan jag inte korrigera en verifikation ex. den som blir automatiskt 1510 mot 1580 att korrigera den fakturan istället för att göra en helt ny verifikation som korrigering?

--------------------

08:32:01 ---- My

>Det stämmer. När verifikationen är skapad automatiskt via betalnigsbekräftelsen så kan man inte göra en korrigering av verfikationen.

--------------------

08:32:31 ---- My

>Hade verifikationen varit skapad manuellt så kan man klicka på verifikationen - välja åtgärder - korrigera ver.

--------------------

08:32:32 --- Eva

>Om det är så här så hoppas jag att den prioriteringen ligger väldigt nära i tiden, vet inte om jag bytt bokföringsprogram om jag vetat om detta, Sååå tungjobbat...

--------------------

08:33:08 --- Eva

>Tack det var bra att veta med manuella verifikationer...

--------------------

08:34:11 --- Eva

>Kan jag inte gå in i programmet och få en styrning att alla kortinlösen ska gå direkt till 1930 istället för 1580?

--------------------

08:34:40 ---- My

>Här har du en länk i vårt forum med detta förlag, om du trycker på följ i den så kommer denna uppdateras när/ hur denna funktion kommer till att funka isåfall. https://forum.vismaspcs.se/visma_spcs/topics/betalningsalternativ-for-kontantfaktura-swish-kort-och-kontant

--------------------

08:35:06 --- Eva

>En "kloppling" som ligger bakom?

--------------------

08:36:02 ---- My

>Nej, det är med en manuell verifikation som man måste boka bort det då detta är korrekt bokföring enligt lag när det gäller kort.

--------------------

08:36:11 --- Eva

>Ett inlägg som skapades för två år sedan och den inte är löst!!!!

--------------------

08:38:55 ---- My

>Det finns inte så mycket jag kan göra tyvärr. Det ligger hos utvecklingsavdelningen nämligen men skriv gärna det i kommentaren eller gör ett eget inlägg så kommer dem kika på det. Det är i forumet som förslagen för hur vi ska utvecklas i programmet ligger.

--------------------

08:38:57 --- Eva

>Vilket telefonnummer ska jag ringa för att diskutera detta med någon hos er? En tråd / önskemål som kom till för 2 år sedan och du säger att den är prioriterad! Det får jag inte ihop i min hjärna.

--------------------

08:42:59 ---- My

>Jag ska dubbelkolla, häng kvar lite tack

--------------------

08:48:27 ---- My

>Vi har tyvärr ingen man kan ringa utan det är i tråden du kan kolla eller höra av dig för att få svar. Jag har skrivit till min kollega och hon kommer ta upp det till utvecklingsavdelningen igen. Jag får också passa på och be om ursäkt, blev ett missförstånd från min sida vad det gäller prioriteringen. Men i tråden frinns det ett svar från min kollega som är skrivet för ett halvår sedan

>: Hejsan!

>Nu är det ett bra tag sedan vi kom med en uppdatering i denna tråden, jag ber om ursäkt för detta :)

>Vi håller med er om att det vore smidigt att kunna hantera swish-betalningar på ett bättre sätt framöver. Vi diskuterar önskemålet och kikar på olika lösningar men jag ska vara ärlig och säga att det inte är något som kommer att bli löst inom den närmsta framtiden.

>Vi återkommer självklart här i tråden när en ändring blir aktuell.

>Ha en fin måndag!

>/Lovisa

--------------------

08:57:52 --- Eva

>Katastrof, jag kommer definitivt att skriva i tråden och jag kommer också att försöka ringa någon även om du säger att det inte går. Jag har för avsikt att säga upp min betalterminal eftersom swish blivit så "stort". Ni borde vara mer måna om att lösa kundernas önskemål. För mig som "amatör" borde den här åtgärden vara en relativt enkel sak (som flera andra i tråden skriver) för ett gäng programmerare hos er. Det borde absolut inte ta två år... jag som helt ny kund undrar naturligtvis om jag tagit ett rätt beslut att byta bokföringsprogram om er utvecklingsavdelning har den här handläggningstiden på ett önskemål från kund. Trist att jag förstörde din fredagsmorgon med mina sura miner, men det var inte min avsikt. Jag hoppas att du får en fin dag och jag kommer definitivt att driva saken. Sköt om dig och han fortsatt bra dag och en fin helg My. // Eva

--------------------

09:00:57 ---- My

>Jag tar absolut inte åt mig mer än att jag förstår din frustration. Skriv gärna i tråden och förklara vad du tycker eller om du har någon idé. Kommer somsagt ta upp det med utveckling igen. Du får gärna försöka ringa men du kommer tyvärr få samma svar från dem som du får från mig så forumet är den absolut bästa plattformen.

>Ha en trevlig helg och tack för din input!

--------------------

09:01:51 --- Eva

>Hej då...

--------------------

09:01:56 ---- My

>Hejdå!
Foto på Lisa Hillman

Lisa Hillman

  • 326 poäng 250 badge 2x thumb
Ja det är himla konstigt att det inte har kunnat fixats tidigare. Som du skrev så måste det ju kunna gå att kunna fixa till ganska enkelt.
Foto på Evalinnea

Evalinnea

  • 408 poäng 250 badge 2x thumb
Hej! Om vi ska få till en förändring med att få Swish som betalningsvillkor i Visma eEkonomi måste vi alla börja bombardera den här tråden med önskemål om att det här blir löst. Det kommer aldrig att hjälpa oss annars. Tacksam om du kan lägga något nytt i den här tråden igen <3 tillsammans är vi starka Evalinnea <3 Använd länken här: https://forum.vismaspcs.se/visma_spcs/topics/betalningsalternativ-for-kontantfaktura-swish-kort-och-...
Foto på Cia

Cia

  • 634 poäng 500 badge 2x thumb
Hakar på !!!
Foto på Evalinnea

Evalinnea

  • 440 poäng 250 badge 2x thumb
Nu skriver jag igen... och jag hoppas att fler gör det för det verkar vara enda sättet att få till den här funktionen med swish som betalningsvillkor kopplat direkt till bankkontot utan en massa omvägar. Jag har haft Olle på chatten idag om en annan sak och jag passade på att ta upp frågan med honom igen. Se vår konversation här nedan... 

09:21:49 --- Eva 

>En annan sak... när ska ni får ordning på att vi ska kunna sätta swish som betalningsvillkor på våra kunder?

--------------------

09:23:37 ---- Olle

>Jag har ingen information på det i nuläget. Om du har tid och möjlighet uppskattar vi väldigt mycket om du delar dina tankar och funderingar på vårt forum gällande detta.

--------------------

09:23:48 --- Eva 

>Har sätt en tråd som är 2 år gammal i ert forum och ni har bemötte den senast för 6 månader sedan... oerhört krångligt... att behöva få 3 verifikationer för att få till en betalningsbekräftelse först mot 1510 sedan mot 1580 för att sedan flytta från 1580 för att hamna på 1930 när man kan få den direkt från intäktskontot till banken eftersom man får betallt direkt???

--------------------

09:25:29 --- Eva

... men ni bemöter ju inte alla inlägg. Jag är ny på Visma och jag blir mörkrädd när jag följer forumet med önskemål som inte åtgärdats på hur länge som helst... har också försökt att ringa för att få prata med någon men jag blir inte kopplad till någon som är ansvarig... skitdåligt...

--------------------

09:26:16 --- Eva 

>Swish är för oss småföretagare riktigt stort... jag funderar på att ta bort min betalterminal.

--------------------

09:26:48 --- Eva

>Ni rekommenderar betalningsvillkor kontokort och då blir det så här krångligt. för att kunden ska få en betalningsbekräftelse.

--------------------

09:29:47 --- Eva

>Pratade med en kollega i min bransch hon satte 0 dagar i betalningsvillkor och kunden får då en faktura istället för en betalningsbekräftelse vilket är synd. Men då slipper man ett steg i ert bokföringsupplägg. Du som sitter på supportchatten måste ju också kunna framföra vad kunderna efterfrågar här..eftersom vi uppenbarligen inte får fram våra önskemål via forumet??? I min värld borde det inte vara en jättesvår sak för er utvecklingsavdelning att lägga till ett betalningsvillkor som heter swish?

--------------------

09:33:18 ---- Olle

>Jag förstår din frustration Eva, absolut. Vi har kontirnueliga avstämningar med vad våra kunder efterfrågar. Det som efterfrågas mest är det vi kikar på i förstahand.

>Men jag förstår ert önskemål och hur mycket det hade underlättat ert arbete.

--------------------

09:35:03 --- Eva

>2 år av önskemål i ett forum och ni har inte bemött inlägget på 6 månader nu. Vad händer?

--------------------

09:36:40 --- Eva

>När hade ni uppe den här frågan senast och vad är er vilka/status för att hitta en lösning på den här funktionen?

--------------------

09:37:48 --- Eva

>Om du i supporten förstår så hoppas jag ett er utvecklingsavdelning också förstår vikten av att få en lösning på det här...

--------------------

09:38:20 --- Eva

>Vad är mejladressen till er utvecklingsavdelning?

--------------------

09:41:08 ---- Olle

>Som nämnt ovan, prioriteras det i första han det som efterfrågas mest av våra kunder i eEkonomi. Senast vi gjorde en avstämning var i mitten på förra veckan. Utveckling tar in alla förslag via forumet.

--------------------

09:42:58 --- Eva

>När hade ni senast upp frågan om just den här förbättringen för oss om swish som betalningsvillkor?

--------------------

09:45:25 --- Eva

>Kan du skicka länken till den tråden/inlägget som berör just den här frågan?

--------------------

09:46:01 ---- Olle

>Jag vet inte vad som har diskuterats nere på utvecklingsavdelningen. Men den har inte varit uppe hos oss här på CS med vad vi på supporten upplever vad kunderna önskar under den senaste tiden.

--------------------

09:46:12 ---- Olle

>Absolut, häng kvar.

--------------------

09:47:27 --- Eva

>Tack... Gissar att man tröttnat på att tjata... det borde inte ta 2 år att få till ett nytt betalnignsvillkor?

--------------------

09:54:34 ---- Olle

>Det förstår jag Eva, men som nämnt tidigare här i konversationen. Prioriteras dem förändringar som förtillfället önskas mest av våra kunder.

--------------------

09:54:38 ---- Olle

>https://forum.vismaspcs.se/visma_spcs/topics/betalning-med-swish

--------------------

09:54:47 ---- Olle

>https://forum.vismaspcs.se/visma_spcs/topics/swish-som-betalningsvillkor-eekonomi-8rv2uvhhjp8wx

--------------------

09:56:10 --- Eva Rydqvist

>Tack Olle för ditt tålamod :-) sköt om dig och ha en fin vecka... jag ska jobba med att få till den här funktionen :-)

--------------------

09:56:19 --- Eva Rydqvist

>Hej då... <3

--------------------

09:57:14 ---- Olle

>Tack Eva, vad roligt att du uppskattar det. Jag önskar dig detsamma, hej då!:)

--------------------

09:58:03 --- Eva Rydqvist

>Hej då...
Foto på Cia

Cia

  • 636 poäng 500 badge 2x thumb
Swish !! Ett absolut måste !!!
Foto på Evalinnea

Evalinnea

  • 440 poäng 250 badge 2x thumb

Härligt Cia... <3

Foto på Marika

Marika

  • 302 poäng 250 badge 2x thumb
Ja fram med enkelheten för Swish nu.
Foto på Evalinnea

Evalinnea

  • 440 poäng 250 badge 2x thumb

Bra Marika :-)

Foto på MomsMannen

MomsMannen

  • 444 poäng 250 badge 2x thumb
Om det hela endast är en fråga om prioriteringar så föreslår jag att Visma publicerar en lista med de 10 mest efterfrågade funktionerna och låter användarna rösta i vilken ordning det bör göras. Istället för att hela tiden hänvisa lite diffust till att man "skummar av" forumen och plockar det mest efterfrågade funktionerna. Lite mer transparens vore bra för alla.
Foto på Cia

Cia

  • 636 poäng 500 badge 2x thumb
Håller absolut med dig !!
Foto på Kozmo

Kozmo

  • 746 poäng 500 badge 2x thumb
Heja Eva!!!!
Har haft Visma OCH efterfrågat detta i 2 år snart!!
Överväger starkt att byta till något annat. Är så trött på att behöva bokföra om allt. De flesta av mina kunder betalar med swish.....
Foto på Tobiasoman

Tobiasoman

  • 1,666 poäng 1k badge 2x thumb
Samma sak för mig. Har efterfrågat detta sedan dag 1 då jag skaffade Swish till företaget. Som det är nu drar jag mig in i de sista för att ta emot betalning via Swish då det är så ynkligt dåligt gjort i Visma.
Förstår inte hur detta inte kan vara en prioriterad fråga, som borde ha lösts för flera år sedan.
Men som vanligt verkar ju desvärre byte av bakgrundsfärger, layout och liknande vara betydligt viktigare än funktionalitet. Helt obegripligt.!
(Redigerad)
Foto på Evalinnea

Evalinnea

  • 440 poäng 250 badge 2x thumb
Håller med övriga att vi måste få veta vad som händer i ärendet och vad Visma prioriterar? Bra förslag av MomsMannen låt oss veta vad ni arbetar med, vad är prioriterat? Jag har försökt att komma fram på telefon för att få prata med någon. Jag är ny med Visma och jag har aldrig tidigare varit med om att det är omöjligt att få prata med någon ansvarig??? Hänvisar till support som inte vet mer än oss hur det ligger till med den här frågan utan hänvisar till just den här "tråden". Att låta sina kollegor på supporten ta smällen från sura kunder... trist... Jag tänker inte ge mig förrän vi har fått den funktionen med Swish som betalningsvillkor. Då jag har fler och fler som vill betala med Swish känner jag att min betalterminal spelat ut sin rätt. I min värld borde inte ytterligare ett betalalternativ med Swish direkt mot bankkontot inte vara en stor/komplicerad sak att lösa för ett rutinerat utvecklingsgäng på Visma? 
Foto på Roger M

Roger M

  • 360 poäng 250 badge 2x thumb
Jag skulle också vilja att det fungerade med Swish.
Skulle verkligen underlätta.
Foto på Fyrfota

Fyrfota

  • 304 poäng 250 badge 2x thumb
Kom igen nu Visma! De flesta av våra kunder betalar med Swish nu.
Foto på Cia

Cia

  • 636 poäng 500 badge 2x thumb
Ja hur svårt kan det vara ?? Ni gör en massa andra helt onödiga förbättringar istället för det som efterfrågas mest !
Foto på ckoert

ckoert

  • 304 poäng 250 badge 2x thumb
Ja, hur många år ska det ta? Jag hinner ju att gå i pension nu innan det händer något!
Foto på Cia

Cia

  • 636 poäng 500 badge 2x thumb
Så Visma hur blir det ??? 
Foto på KristinaB

KristinaB

  • 336 poäng 250 badge 2x thumb
Jag vill också snabbt och lätt kunna skriva ett kvitto till mina kunder som betalar med swish. I mitt fall går inte pengarna direkt till företagskontot. Om det inte går att få swishbetalning som ett alternativ, kan man inte ha "skriv ut kvitto" som alternativ? Så kan man sedan själv matcha det till rätt konto när betalningen kommer in.
Foto på Cia

Cia

  • 636 poäng 500 badge 2x thumb
Nä & så ska man sitta & para ihop i efterhand - MERARBETE, inte förenkling som Visma trycker så hårt på, enkel bokföring ????
Foto på Sören Ahlbäck

Sören Ahlbäck

  • 322 poäng 250 badge 2x thumb
Jag har handelsbankens bankkoppling och på en swishbetalning står kundens namn som referens vilket gör att jag inte vet att det är just en swishbetalning. Jag måste alltså logga in på handelsbanken för att se referensen med 123-numret för att bekräfta att det är just swish och inte en annan typ av inbetalning.
Visma skickar med fel referens in i programmet via bankkopplingen. 
Foto på Cia

Cia

  • 636 poäng 500 badge 2x thumb
Dom verkar inte läsa forumet alls längre känns det som !!
Foto på fredrik

fredrik

  • 112 poäng 100 badge 2x thumb
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Betalningsrutin för swish.

Hej!
När förväntar ni er att en smidig betalningsrutin för Swishbetalningar finns klar för Visma eekonomi? Swish har funnits på markanden i många år nu så man förväntar sig att ett företag som Visma noterat det. Det känns väldigt omständigt och onödigt att betalningarna ska behöva bokföras på 1580 och därefter bokas om till 1930 när det det ju sitter på kontot direkt. Det är ju ingen fördröjning som vid betalning med bankkort. Tack för ett i övrigt bra ekonomiprogram.

Notera - Den här konversationen skapades från ett svar på: Bankkoppling och Swish fungerar inte ihop - eEkonomi.
Foto på Evalinnea

Evalinnea

  • 440 poäng 250 badge 2x thumb
Jag håller med... det är katastrof dåligt att Visma inte lagt högre prioritet på den här funktionen. Jag har själv som liten företagare valt att säga upp min betalterminal och använder mig bara av swish och har valt att använda faktura med 0 dagar för att få det att fungera skapligt. Det hade ju sett så mycket snyggare ut att få en betalningsbekräftelse istället för en faktura när kunden redan har swishat. Har valt det istället för att få för många led i bokföringen när man väljer kortbetalning och de extra bokföringsstegen ska göras :-( Ta tag i det här VIsma... det är dags nu :-) // Eva
Foto på Fredrik

Fredrik

  • 4,158 poäng 4k badge 2x thumb
Jag bokade förut mot fordran på kortinlösare men det blir ju flera extra steg för varje betalning med Swish. Så nu kör jag faktura 0 dagar. Har även en artikel som heter Swish (Betalat med Swish) som jag lägger in på dessa. Ändå har jag fått minst två inbetalningar på bankgiro mot "fakturan" som skickas med i försändelsen. Kunden har alltså glömt bort att den redan betalt med Swish.... så nu skriver jag på fakturan med penna BETALD.

Inte helt otimalt...
Foto på Tobiasoman

Tobiasoman

  • 1,666 poäng 1k badge 2x thumb
Hej Visma!
Nu har det gått över 2 år sedan jag önskade förbättrad hantering av swish-inbetalningar, mot den ur-krångliga hantering ni hade då och fortfarande har.  Jag skulle genom en lågt kvalificerad gissning vilja tro att det är ytterligare en å annan företagare som använder sig av Swish som betalningsmetod i dagsläget i jämförelse mot det var för 2 år sedan... Ni har inte gjort ett skvatt åt hanteringen av swish-inbetalningar!! SKANDAL! om jag får uttrycka mig milt. Förstår inte hur detta inte kan vara en prioriterad fråga! Hur många år efter i tekniken ska ni ligga.? Swish för företagare är ju inte någon nyhet i dagsläget.
Snälla!!! Gör något åt detta snarast.
Foto på Lisa Hillman

Lisa Hillman

  • 326 poäng 250 badge 2x thumb
ja, jag funderar starkt på att avsluta mitt konto här och ta nåt där man inte har detta problemet.
Foto på Nellie Karlsson

Nellie Karlsson, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 22,066 poäng 20k badge 2x thumb
Hej! 

Jag vill börja med att tacka er för era bra önskemål och synpunkter till tjänsten. Vi ser med era kommentarer att det finns ett stort behov för en funktion för att hantera swish-betalningar i eEkonomi. Jag kan inte annat än hålla med er om att det är något som borde finnas i och med att användandet av swish växer så det knakar. 

Vi vill verkligen få till en bra funktion för detta eftersom det idag inte finns något supersmidigt sätt för er att hantera swish-betalningar. När och hur en funktion finns på plats vet jag ännu inte, men jag lovar er självklart att jag återkommer så fort jag har mer information. 

/Nellie 
Foto på Cia

Cia

  • 636 poäng 500 badge 2x thumb
Sist ni kommenterade denna tråd var för 11 månader sedan ?? Ofantligt dålig kommunikation samt uppdateringar av detta ärende. 

Ni uppdaterar en massa onödigt för e-ekonomi hela tiden, hur vore det om ni gjorde något som verkligen är användbart för väldigt väldigt många istället ? 
Foto på Krevi

Krevi

  • 496 poäng 250 badge 2x thumb
Tack för svaret! Härligt att äntligen få respons och att ni ser behovet.
Foto på Tobiasoman

Tobiasoman

  • 1,666 poäng 1k badge 2x thumb
Ni har flera ggr tidigare sagt att förbättrad hantering av swishtransaktioner inte varit en prioritetad fråga. Hoppas verkligen att det äntligen är en högt prioriterad fråga nu! Kan väl inte vara så svårt att få till något som är bättre än det är nu? , då dagens funktion är totalt kass.. Så jag hoppas att ni omgående får till en lösning. Blir den inte perfekt direkt får ni väl förbättra den vartefter, men ni har ju vetat om bekymmret i mer än 2 år nu så någon ide om bättre lösning borde väl finnas?

/Tobias
Foto på MomsMannen

MomsMannen

  • 444 poäng 250 badge 2x thumb
Om ni väl bestämmer er för att göra något åt den kassa swish-hanteringen så glöm inte att fixa bankkopplingen till SEB där man inte får in nån vettig information från dessa transaktioner, t.ex. så kommer inte telefonnummer som swishen avser med i den automatiska synkningen mellan SEB och Visma. Jag får alltså logga in på min bank och manuellt klippa ut swish-avsändarens mobilnr. Eftersom swish är baserat på just mobilnummer borde detta vara den enda info/referens som är relevant - men inte ens det får man in i Visma. Det kanske ligger hos SEB - vad vet jag, men användarupplevelsen är -5 på en skala 1-10.

Mvh
Michel
Foto på Evalinnea

Evalinnea

  • 440 poäng 250 badge 2x thumb
Hej igen Nellie Karlsson Application Specialist nu har det gått ytterligare 6 månader sedan ert svar och tråden med önskemål om swish lades ut för 3 år sedan!!!! Hittade ytterligare en tråd som var 4 år gammal som var stängd! Hur lång tid ska det ta att få till en funktion som kan hantera swish på ett bra sätt???? 
Foto på Cia

Cia

  • 636 poäng 500 badge 2x thumb
Ja vi får nog vänta som barnen väntar på tomten... :-)
Foto på Nilsjohan

Nilsjohan

  • 420 poäng 250 badge 2x thumb
Även vi i min ideella förening efterfrågar betalningsalternativ med Swish vid kontaktfaktura, så att det sker en direkt kontering mot bankkontot.