Kunna få ut en lista på anställda som har arbetade timmar registrerade - Visma Stämpla

• 5
  • Idé
  • Uppdaterades för 4 år sedan
  • Under bevakning
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Jag har förändringsönskemål för Visma Stämpla. Vi arbetar med många säsongs/timanställda, varje månad är det olika många och olika anställda som ska ha lön. I löneprogrammet måste jag beordra (för att slippa många tomma lönespecar) vilka som ska ha lön MEN det går inte att i Stämpla få en rapport/lista på de som aktuell månad har arbetade timmar. Det betyder att jag måste gå igenom alla anställda som har Stämpla aktiverat.Antingen bör man kunna få ut en lista ur Stämpla eller ha möjligheten till omvänd ordning, dvs att i löneprogrammet synkronisera som första steg och då skapas lönespecar för de som har arbetade timmar.
Foto på Kattis

Kattis

• 112 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 6 år sedan

• 5
Foto på Tobias Runesson

Tobias Runesson, Fd Testledare - Visma Lön

• 5,996 poäng 5k badge 2x thumb
Hej!

Tack för ditt önskemål!

Vill bara dubbelkolla så jag förstått dig rätt.

Jag antar att det bästa för dig vore om Lön känner av vilka som har gjort tidsregistreringar en viss månad och sedan skapas endast lönespecifikationer till de anställda.

Alternativ två blir att du från Stämpla har möjlighet att skriva ut en lista med vilka som har registrerat tider under en viss månad och sedan väljer du manuellt in de anställda på en ny lönekörning.

Stämmer det med hur du tänker?
Foto på Petra Borg

Petra Borg

• 524 poäng 500 badge 2x thumb
En sån lista med vilka som arbetat och hur många timmar skulle jag också vilja ha. Med möjlighet att välja period på datum eftersom vi har 16:e-15:e som period för avdrag och tillägg men bokför arbetade timmar på statistik-konton i bokföring per kalendermånad.
Skulle också vilja ha möjlighet att skriva ut tidrapport från Visma Stämpla för flera perioder åt gången. Som det är nu kan jag bara välja en person om jag vill se alla in- och utstämplingar och koder för övertid/frånvaro mm. Kan man få ut en lista på flera personer och exportera till excel vore det jättebra!
/ Petra
Foto på Sofia

Sofia

• 112 poäng 100 badge 2x thumb
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Statistik i Stämpla.

Hej! Jag
behöver få ut en arbetstidsstatistik månatligen.

I
Stämpla verkar jag bara hitta statistisk för varje dags in-utregistrering på
varje anställd.

Men
jag behöver kunna få ut en lista i slutet av varje månad med hur folk jobbat
+/- flex.

(Vi
har ingen övertidsersättning annat än flex & jobbar inte med kompbank, utan
flexbank.)

Det
är väl inte rimligt att man ska behöva gå in separat på varje anställd, precis
den 30/31a varje månad för att få ut exakt rätt timmar?

Jag
vet att det talats om att sådan här snabbfunktion skulle "komma
snart", men jag har inte hittat det än iaf?
Foto på Jenny

Jenny

• 5,624 poäng 5k badge 2x thumb
Vi behöver få ut antal timmar/övertidstimmar per vecka, det är ett jättejobb att gå in separat på varje anställd för att ta ut detta varje vecka. Skulle därför också vilja ha större möjlighet att ta ut rapporter från Stämpla. 
Foto på Joakim Loden

Joakim Loden, Fd Testledare - Visma Lön

• 6,802 poäng 5k badge 2x thumb
Hej!

Tack för era synpunkter.

Det är alltid värdefullt när vi får in specifika önskemål från våra kunder gällande vad som skulle förenkla er vardag. Vi arbetar med standardprogram och vad gäller utskrifter så finns det alltid många olika behov beroende på arbetssätt, företagstyp och regler/avtal man arbetar med. Det är därför svårt att tillgodose alla. Med det sagt är vi medvetna om att det är ett stort önskemål att få ut mer information i form av utskrifter ifrån Visma Stämpla och detta är någonting vi hoppas kunna förbättra i kommande versioner av tjänsten.
(Redigerad)

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.