Bifoga fakturor till mail med betalningspåminnelse i Administration 500

• 6
  • Idé
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Inte planerade
Hej,

När man mailar ut betalningspåminnelser i Administration 500 så skulle det vara jättebra om det gick att välja att även bifoga fakturorna som påminnelsen avser som pdf-filer med samma mail. Jag har mestadels privatkunder och får väldigt ofta frågan vad påminnelsen gäller eftersom det bara står ett eller flera fakturanummer på påminnelsen. Som det är nu måste jag först spara fakturorna som pdf och sedan bifoga mailet manuellt vilket är en ganska omständlig process när man ska skicka iväg många påminnelser.

Denna funktion hade sparat massor med tid för mig och borde inte vara särskilt svår att implementera Hoppas ni nappar på idén!

Mvh

Gustav Olausson
Stabilisera wellness studio AB
Foto på Gustav Olausson

Gustav Olausson

• 212 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 2 år sedan

• 6
Foto på Nry

Nry

• 124 poäng 100 badge 2x thumb
Skicka dina påminnelser via Auto Collect.
En klockren funktion som ingår i bl.a. ADM 500. Då behöver du inte göra mer än att sätta i ett par bockar så sköter Visma resten.
Foto på Gustav Olausson

Gustav Olausson

• 212 poäng 100 badge 2x thumb
Hej, tack för tipset men jag vill helst sköta hanteringen av betalningspåminnelser själv och skulle därför uppskatta om det gick att bifoga originalfakturan eller information om vad fakturan avser när man mailar en betalningspåminnelse.
Foto på Lena

Lena

• 2,278 poäng 2k badge 2x thumb
Håller med Gustav, ofta så kommer en motfråga när påminnelse är skickad. "Jag har inte fakturan, kan ni skicka en kopia". Även jag vill sköta utskick av påminnelser själv.
Foto på Susanne Friman

Susanne Friman, Produktansvarig - Visma Administration, Visma Förening, Visma Fakturering, Visma Webbfakturering, Visma Tid, Visma Compact

• 2,410 poäng 2k badge 2x thumb
Hej, 

Tack för ditt önskemål. Det här är inget som ligger i vår prioriteringslista just nu. Jag fortsätter och kikar in här i tråden för att se om det är fler med dig som vill ha funktionen och kommer då lyfta upp den igen. 

/Susanne