Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Bilagor, fakturabilder följer de med vid omstart av bolag i eekonomi?

Vid omstart av företag i eekonomi kommer jag då kunna läsa ut/exportera 

och senare läsa in/importera 

bilagor som kopplats till verikfikationer?

t ex 
  • bilder/PDF till manuella verifikationer
  • bilder på leverantörsfakturor
  • bilder på egna fakturor?
nedan länk beskriver processen men det står inget om vad man ev tappar avseende bilagor/bilder, om man gör omstart 
https://www.vismaspcs.se/visma-support/visma-eaccounting/se/content/online-help/b-settings-restart-c...
3 SVAR 3
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Jan,

När du har gjort en omstart och har gått igenom startguiden på nytt kommer alla bildunderlag (som du har lagt in under Inköp - Bilunderlag antingen via Ladda upp fil eller Visma Scanner) under som har varit kopplade till en verifikation i programmet att lägga sig som ej kopplade under Inköp - Bildunderlag - Ej kopplade bilder. Du kommer alltså inte bli av med dem efter omstart då dem inte raderas, men själva kopplingen till verifikationerna försvinner. Därmed måste bildunderlagen antingen kopplas om till de korrekta verifikationerna, raderas eller ligga kvar under Ej kopplade bilder

Återkom om du har fler funderingar kring detta!
/Fanny
Jonas konsult
UTFORSKARE

Att koppling inte behålls vid omstart är ju helt otroligt uselt. Jag har just nu 88 ej kopplade bildunderlag. Som tur är gjorde jag omstart på felaktiga grunder verkar det som och väntar nu på att få ångra min omstart. Men annars hade jag fått en mardröm till att sitta och koppla om alla bildunderlag...

Hej Jonas!

 

I dagsläget så försvinner tyvärr tidigare kopplingar mot bildunderlagen vid omstart, men jag förstår att det blir ett frustrationsmoment och tar självklart med mig din feedback vidare. Om du inte fick med dig hjälpavsnittet Omstart av företag när du gjorde omstarten så länkar jag till det här, där du kan hitta information vad som händer vid omstart av företag.

 

Om du vill lämna önskemål på hur du vill att detta ska hanteras så kan du lämna feedback och önskemål direkt i produkterna. Du hittar all info om idéhantering i Idéhantering i din produkt - upplägg & tillvägagångssätt.

 

Jag önskar dig en fin helg.

/Tinne