Blanksteg i postnummer - Administration

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 1 månad sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Hej, vi har precis uppdaterat till nya databasen. Jag ser då att det automatiskt blir ett blanksteg i postnumret när man lägger in en ny kund. När man överför adressuppgifter från kreditupplysningen blir det inget postnummer. Inte bra att det blir olika. Går det att lösa?
Foto på AH

AH

  • 212 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 3 månader sedan

  • 0
  • 1
Foto på burbage

burbage

  • 982 poäng 500 badge 2x thumb
Vill jag också ha lösning på!
Foto på Annelie Engvall

Annelie Engvall, Moderator

  • 1,260 poäng 1k badge 2x thumb
Hej AH, 

Du menar att det inte blir något blanksteg i postnumret när du överför uppgifter ifrån Kreditupplysning?
Det blir det när du lägger upp en ny kund i programmet.

Jag tar detta vidare till vår Utvecklingsavdelning.

Ha en bra dag!

/Annelie
Foto på AH

AH

  • 212 poäng 100 badge 2x thumb
Exakt så menar jag. Helst skulle jag inte vilja ha något automatiskt blanksteg när jag lägger upp manuellt. Men det viktigaste är att det blir likadant i båda fallen.
Foto på Helena Andersson

Helena Andersson, Application Specialist Administration/Tid/Autocollect/AutoInvoice

  • 6,288 poäng 5k badge 2x thumb
Hej AH.
I programmet är det programmerat för mellanslag för att det ska vara lättare att läsa ut. Ser dock att det är inte inlagt så hos Bisnode som är vår leverantör till kreditupplysningen. Kundkortet är inte i redigeringsläge när adress överförs så varför det blir såhär får vi ta en djupare titt på. Just nu kan jag bara konstatera att det du säger stämmer, men vad och om något är fel kan jag inte säga.
Foto på AH

AH

  • 212 poäng 100 badge 2x thumb
Dp får jag hoppas på en snabb lösning. För som det är nu blir det en väldig oreda i kundregistret. Och svårt att söka på postnummer när man letar efter en kund.