Blivit arbetsgivararvgift även under 1000,-

• 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Besvarad
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Upptäcker när jag stämmer av kontrolluppgifterna att det tydligen blivit arbetsgivaravgift på en anställd som tjänat under 1000,- under året! Vet att det finns en inställning på den anställde, men det är väl inget som ändrar sig?? Till saken hör att denna anställde har jobbat tidigare år och då säkert kommit över 1000,- men i år har den bara varit inne en gång mycket tillfälligt. Är detta något jag själv måste hålla reda på om en anställd jobbat i företaget tidigare år och kommer tillbaka? Eller är det något annat fel?
Foto på Christel

Christel

• 6,112 poäng 5k badge 2x thumb
  • frustrerad

Publicerades för 2 år sedan

• 0
  • 1
Foto på Jenny

Jenny

• 5,388 poäng 5k badge 2x thumb

Vad står det i anställningsregistret? Under flik 4 - Arbetsgivaravgift - Nedre gräns bör det ligga "1000-kronorsregeln". Då ska ingen AG-avgift tas ut om man ligger under detta.

Foto på Christel

Christel

• 6,112 poäng 5k badge 2x thumb
Hade en lång diskussion med chattsupporten igår, angående detta. För detta är inget jag ändrat själv utan det ser ut som att standard när man skapar en ny anställd har ändrats under åren! Inte bra! Fram till någon gång under 2015 har det med automatik blivit "normal" men sedan har det blivit "1000-kronorsregeln" när man lägger upp en ny anställd. Så i mina register för anställda (har ett antal företag) så är det ganska blandat tyvärr. Så nu kan det alltså bli fel om en tidigare anställd kommer in och jobbar väldigt lite, så blir det arbetsgivaravgift från första kronan. Om man inte själv går in och ändrar alla gamla anställda, alltså även de som är avslutade! Annars måste man komma ihåg att ändra när man plockar upp en gammal som kommer tillbaka... Inget bra tycker jag!

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.