Blockera specifika användarfunktioner

• 4
  • Idé
  • Uppdaterades för 4 år sedan
  • Inte planerade
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Under arkiv-användare kan man justera vilken användare som ska ha tillgång till vad.
Där kan man bland annat välja om användare ska ha tillgång till artiklar/tjänster eller inte.
Men det vi saknar (och troligtvis många med oss) är en mer detaljerad spärr, så att man kan spärra de olika flikarna under artiklar/tjänster (Artikeluppgifter/Lager/Inköp/Struktur/Språk/Statistik/Spårning).
Säljarna m.fl. har endast nytta av flik 1 (artikeluppgifter) och flik 6 (spårning), varför vi skulle vilja spärra resterande flikar.
Foto på SebastianS

SebastianS

• 202 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 4 år sedan

• 4
Foto på sharkgordon

sharkgordon

• 2,204 poäng 2k badge 2x thumb
Bra förslag, har eftersökt liknande mer detaljerade inställningar än det är i dag.
(Redigerad)
Foto på Helene Struthers

Helene Struthers, Product Manager

• 46,980 poäng 20k badge 2x thumb
Hej Sebastian, 

Tack för beskrivningen och för ditt önskemål. Som Sharkgordon skriver så finns liknande önskemål här i forumet: https://forum.vismaspcs.se/visma_spcs/topics/4fcedcgrml1x

Utifrån de synpunkter jag får in från användare via olika kanaler finns det dock ingen större efterfrågan på att styra behörigheter på en mer detaljerad nivå. Behovet finns säkerligen i viss utsträckning och jag förstår att det skulle vara användbart men i förhållande till övriga önskemål är det inte ett område som vi kommer prioritera den närmaste tiden.

Däremot tycker jag det är en intressant fråga. Jag samlar gärna in synpunkter kring det befintliga behörighetssystemet så vi kan göra nya bedömningar av önskemålen till framtida uppdateringar. 
Foto på sharkgordon

sharkgordon

Jag skulle gärna vilja väcka liv i denna fråga igen.. Vi har sedan sist blivit 3 nya personer på vårt företag och känner numer ännu större behov av att i större detalj kunna styra vad respektive användare kan se, göra. Framförallt för att endast rätt person skall kunna ändra vissa saker, typ uppdatera prislistor eller prisfilter på en kund, redigera artiklar mm.
Foto på sharkgordon

sharkgordon

Jag skulle gärna vilja väcka liv i denna fråga igen.. Vi har sedan sist blivit 3 nya personer på vårt företag och känner numer ännu större behov av att i större detalj kunna styra vad respektive användare kan se, göra. Framförallt för att endast rätt person skall kunna ändra vissa saker, typ uppdatera prislistor eller prisfilter på en kund, redigera artiklar mm.
Foto på Helene Struthers

Helene Struthers, Product Manager

• 46,980 poäng 20k badge 2x thumb
Hej, tack för fortsatt visat intresse. Vi har inte diskuterat detta något mer sedan min senaste uppdatering och har heller inte beslutat hur vi ställer oss till detta i framtiden. Just nu har vi inte tillräckligt med underlag för att planera in någon förändring. Ytterligare input här på forumet eller i våra andra kanaler kommer därför vara avgörande för hur diskussionerna ser ut framåt.  

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.