Bokföra en bankkostnad

  • 1
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Hej!

Någon som vet hur jag bokför de kostnader banken har, tex kostnader för tjänster som utlandsbetalningar, internetbank etc. 

Tack på förhand!

Med vänlig hälsning, 
Diana
Foto på DianaL

DianaL

  • 446 poäng 250 badge 2x thumb

Publicerades för 2 år sedan

  • 1
  • 1
Foto på MarieN

MarieN

  • 6,454 poäng 5k badge 2x thumb

1930 kredit

6570 debet  Bankkostnader

/Marie

Foto på DianaL

DianaL

  • 446 poäng 250 badge 2x thumb
Tack snälla!! Vilken superbra hjälp jag får. Tack. Det hjälper mig massvis. Stämmer det att även bankkostnader är momsfria..? 
Foto på MarieN

MarieN

  • 6,454 poäng 5k badge 2x thumb

Japp ingen moms


Foto på LW

LW

  • 20,794 poäng 20k badge 2x thumb

Ja, med tanke på alla bankkostnader som regnar över en under året, är nog 6570 ett av de första kontonummer man lägger på minnet  :- )


//L

Foto på Moa Lundberg

Moa Lundberg, Moderator

  • 9,950 poäng 5k badge 2x thumb
Hej DianaL!

Jag ser att du har eEkonomi. Där kan du enkelt bokföra bankkostnader via Kassa och bankhändelser. Registrera utbetalningen genom att klicka på Ny bankhändelse. Du kan sedan klicka på Matcha. Välj Övrigt uttag som bokföringshändelse. På kostnadstyp kan du välja Bankkostnader. Då bokförs det automatiskt mot konto 6570, precis som MarieN nämnt ovan!

Ha en bra dag!

/Moa

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.