Bokföra inköp av programvara, inom eller utanför EU

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • (Redigerad)
Sammanslagen

Den här konversationen har slagits ihop med en annan. Se huvudkonversationen: Inköp EU -eEkonomi

Jag har köpt en programvara från Australien. Jag vet förstås att Australien inte är med i EU, men på fakturan står det EU VAT number till företaget. Vad betyder det? Det står i alla fall att det är jag som ska betala VAT.

Och sedan: hur bokför jag detta, vilka konton ska jag använda?

Jag ska tillägga att det hela av någon anledning är uppdelat i tre fakturor: en för programvaran, en för "handling fee" och en för "buyers fee". Ska jag bokföra alla tre separat, eller är det att föredra att klumpa ihop dem till en post i Visma?

Tack på förhand!
Foto på Jon

Jon

  • 190 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 2 år sedan

  • 0
  • 1

Det finns inga svar.

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.