Bokföra påminnelseavgift - eEkonomi

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • (Redigerad)
Sammanslagen

Den här konversationen har slagits ihop med en annan. Se huvudkonversationen: Hur ska jag bokföra denna påminnelseavgift? -eEkonomi

Gäller enskild firma

Hej!
Jag hade en faktura som jag missat att betala pga flytt. Nu undrar jag hur jag på bästa sätt ska bokföra detta, eftersom en påminnelseavgift kom till.

Faktuan ligger på 1908
Moms på 544 kr

och påminnelseavgiften på 60 kr. På den nya fakturan stod det ingenting om moms, men det kom även till ränta på 4,35 så på den stod följande:
Kapitalbelopp 2448 kr
Ränta 4 kr
Övriga kostnader 60 kr

Hur bokför jag detta på bästa sätt? Allting betalades i en klumpsumma från företagskontot.
Foto på Livis

Livis

  • 564 poäng 500 badge 2x thumb

Publicerades för 1 år sedan

  • 0
  • 1

Det finns inga svar.

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.