Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Bokföra verifierings avgift för kort på PayPal - eEkonomi

Hej,
Jag la in mitt nya företagskort på PayPal och för att verifiera kortet drar de en summa som man ska kontrollera tillsammans med en kod i kontoutdraget.
När kontrollen är klar sätter de tillbaka pengarna på kortet.

Kortet är kopplat direkt till mitt företagskonto så de drog 15 kr och sedan kommer de sätta tillbaka 15kr.

Hur bokför jag utbetalningen av 15kr och sedan inbetalningen för att det ska bli rätt?
Det är inget inköp.

Kan jag helt enkelt göra eget uttag och sedan egen insättning?

Mvh
/Claes
4 SVAR 4
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag skulle inte göra nånting alls i och med att dessa verifikat tar ut varandra.

//L

Moa Lundberg
CONTENT PRODUCER

Hej!

Håller med LW.

Om det inte är så att du har bankkoppling - då måste du bokföra detta, eftersom du inte kan ta bort transaktionerna som kommer in under Kassa och bankhändelser. Då rekommenderar jag att du bokför genom att matcha mot Egen kontering och bokför mot ex. 2999 OBS-konto. Bokför du både inbetalningen och utbetalningen mot 2999 så går det bara plus minus noll i bokföringen.

Ha det fint!

Moa
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej,
Ja, kortet har direkt bankkoppling så att det syns direkt på banksaldot men för Kassa och bankhändelser använder jag "klistra in" funktionen.
Det som stör lite är att det kanske tar en månad eller så mellan uttaget och insättningen och balansen på 1930 inte matchar bankkontot hela tiden förens summan är tillbaka.

Jag kanske skulle köra mot 2999 OBS-konto om det är bättre.

/Claes
Fd medlem
Inte tillämpbar

Claes!

Mycket bra idé att lägga upp det hela på ett tillfälligt konto och stämma av i efterhand. Har man rutinen att göra avstämningarna vid varje månadsskifte fungerar det klockrent. Jag gjorde på det här viset själv på ett annat arbete och det var det enda sättet att få bokföringen helt korrekt.

Med vänlig hälsning Lena