Bokföring av inköp av material, exam, för utbildning

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 8 månader sedan
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre. Communitymoderatorn angav följande anledning för att arkivera: Länkat vidare

Hej,
Jag har en enskild firma och är lärare. Jag ger kurser och måste köpa kursmaterial och exam osv från mina leverantören i Storbritannien. Material och exam fakturerar jag inte till mina studenter. De betalar en pris för kursen som inkluderar exam, material... Exam i Storbritannien är momsfritt och utbildningsböker också. Vilken konto måste jag använda för böker och exam och hur gör jag med moms.
Tack för hjälpen!
Foto på Lalande19

Lalande19

  • 80 poäng 75 badge 2x thumb

Publicerades för 8 månader sedan

  • 0
  • 1
Foto på mikael pettersson

mikael pettersson

  • 80,538 poäng 50k badge 2x thumb
Är du momsregistrerad i Sverige?

Mikael
Foto på Lalande19

Lalande19

  • 80 poäng 75 badge 2x thumb
Hej, ja, det är jag.
Foto på mikael pettersson

mikael pettersson

  • 80,538 poäng 50k badge 2x thumb
Då kan du bokföra dina inköp som just varuinköp på konto 4010 eller skapa ett konto i samma härad - 401X - om du vill ha ett eget konto för det du köper från just GB

Mikael
Foto på Thomas

Thomas, Champion

  • 12,828 poäng 10k badge 2x thumb
Foto på Moa Lundberg

Moa Lundberg, Moderator

  • 9,952 poäng 5k badge 2x thumb
Hej!

I tråden Konton vid tjänste- och varuinköp inom och utanför EU kan du läsa mer.

Ha det fint!

Moa

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.