Bokföring - Kontorsmöbler - eEkonomi

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 2 veckor sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Hej,

Jag har ett AB och har under året köpt kontorsmöbler i några omgångar. Hur blir det med bokföringen av t ex. inköp av soffor till kontoret när inköpen har skett vid olika tillfällen? Separat blir det ju en förbrukningsinventarie men när man tittar på totala belppet så går det över ett halvt prisbasbelopp och ekonomiska livslängden beräknas vara längre än tre år.

Hur bör jag tänka och göra?



Mvh,
R&K
Foto på R & K

R & K

  • 420 poäng 250 badge 2x thumb

Publicerades för 2 veckor sedan

  • 0
  • 1
Foto på mikael pettersson

mikael pettersson

  • 56,860 poäng 50k badge 2x thumb
Skriv då av kostnaden över 3 år

Mikael
Foto på R & K

R & K

  • 420 poäng 250 badge 2x thumb
Ok, men från när ska man skapa inventarien som man gör avskrivning på nu när  inköpen har skett vid olika tillfällen?
Foto på mikael pettersson

mikael pettersson

  • 56,860 poäng 50k badge 2x thumb
När hela investeringen är genomförd

Mikael