Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Bokföring - Kontorsmöbler - eEkonomi

Hej,

Jag har ett AB och har under året köpt kontorsmöbler i några omgångar. Hur blir det med bokföringen av t ex. inköp av soffor till kontoret när inköpen har skett vid olika tillfällen? Separat blir det ju en förbrukningsinventarie men när man tittar på totala belppet så går det över ett halvt prisbasbelopp och ekonomiska livslängden beräknas vara längre än tre år.

Hur bör jag tänka och göra?



Mvh,
R&K
3 SVAR 3
Fd medlem
Inte tillämpbar

Skriv då av kostnaden över 3 år

Mikael
Fd medlem
Inte tillämpbar

Ok, men från när ska man skapa inventarien som man gör avskrivning på nu när  inköpen har skett vid olika tillfällen?
Fd medlem
Inte tillämpbar

När hela investeringen är genomförd

Mikael