Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Bokföring pappersform

Hejsan.
Vad är det som måste finnas i pappersform egentligen enligt bokföringslagen? Räcker det med de fakturor m.m som jag redan har eller måste alla verifiktioner skrivas ut från programmet? Läste nåt om att huvudbok, resultaträkning m.m ska finnas, men räcker det med de som finns i visma eller måste allt skrivas u? Isf blir det ju en himla massa papper.
7 SVAR 7
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag vet inte vad du har för bolag men information finns på länken nedan.

http://www.bfn.se/sv/redovisningsregler

Välj rätt bolagsform så framgår det där.

Man får inte kombinera att ha lite digital och lite i pappersform mig veterligen.
Det skall finnas en tydlig struktur i bokföring som är lätt att följa upp i ett och samma medium och ja det blir en hel del papper faktiskt om man har det i pappersform.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Okej tack för svar. Men tycker det är lite otydligt. Har visma nån slags säkerhetskopiering så det är godkänt att ha allt där? Jag är enskild näringsidkare
KenArd
CHAMPION

Hej larsson,
Jag har tusentals verifikationer men inte EN enda pärm i bokhyllan till bävrarnas glädje.
Jag har gått all in och lagrar allt digitalt, det mesta i programmet men vissa saker som pdf:er med bra back up funktion.  

Jag har inte en enda pärm, kommer inte att ha det och saknar dom inte;)
Många kommer ha synpunkter om detta men jag kommer iaf inte skaffa någon pärm idag, imorgon, i framtiden eller forever!

I bland när jag är ute och kör i skogslandskap kan jag se bävrarna stå på rad och göra vågen i skogsbrynet och det tycker jag är gulligt och en bra belöning för mitt val.

Pärmafrost!

MVH

Kenneth

Hej kompis! Tusentals verifikationer, oj då.Är det alla rättelser som gör att det blir så många?

De e ju du som hjälper mig;)
Fd medlem
Inte tillämpbar

Den möjligheten beror nog på bransch och vilken art av verksamhet man bedriver

Absolut så kan det vara!