Bokföringen försvann i en datorkrasch

• 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 2 månader sedan
  • Besvarad
Hej, Bokföringen för 2018 försvann i en datorkrasch och jag behöver installera 2018 års program av enskild firma. Jag har verifikationerna så det är bara att göra jobbet igen, men behöver få tillgång till 2018 års program igen.

Foto på Anki71

Anki71

• 90 poäng 75 badge 2x thumb

Publicerades för 2 månader sedan

• 0
  • 1
Foto på Amanda Granath

Amanda Granath, Moderator

• 396 poäng 250 badge 2x thumb
Hejsan Anki!

Senaste versionen för Visma Enskild firma finns för nedladdning via Vismaspcs.se - Support - Ladda ner/uppdatera - Logga in
Det står även bra förklarat i vår skrivna hjälp.

Hoppas det funkar för dig, ha en fortsatt fin dag!

/Amanda
Foto på Anki71

Anki71

Hej, Jag har 2019 installerad nu, men hur matar jag in 2018 års verifikationer där? Trodde jag behövde 2018 års version.
Foto på Kristina Gunnarsson

Kristina Gunnarsson, Moderator

• 2,002 poäng 2k badge 2x thumb
Hej Anki71,

Om du står på t.ex. en ny utbetalning eller inbetalning och skriver in ett datum i 2018 och sedan trycker på enter så kommer programmet slå över till 2018-års affärshändelser. Så har du version 2019 installerad kan du skapa händelser både i 2018 och 2019. 

Ha en fin dag!
/Kristina 
Foto på Anki71

Anki71

Hej igen, Jag får felmeddelande att programmet inte hanterar betalningar som skedde innan 2019-01-01. Jag har version 2019.0 av enskild firma.
Foto på Kristina Gunnarsson

Kristina Gunnarsson, Moderator

• 2,002 poäng 2k badge 2x thumb
Hej Anki 71,

Då tar vi nya tag så får vi se vad det är som gör att det inte fungerar. Börja med att du stämmer av så du har version 2019.0 installerad. Du ser det långt ner till höger när programmet är öppet. I version 2019 kan man göra händelser med datum i både åren 2018 och 2019 och även deklarera för inkomståret 2018. Var i programmet står du när detta meddelande kommer upp? Gör du en ny utbetalning kanske? Fungerar det när du ska göra en faktura på år 2018?

Kan det kanske vara så att du redan har låst deklarationen för år 2018? Det ser du under Deklaration/Årsbokslut - Avslut av år 2018. Sitter det en bock för Klar/låst så behöver du ta bort den innan du lägger in affärshändelser för år 2018.

Hoppas detta kan hjälpa dig och uppdatera gärna i tråden så jag vet att du har fått det att fungera och vill du hellre ta kontakt med oss på chatt eller telefon så hittar du våra kontaktuppgifter här. 

/Kristina