Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Bokföringsrapportgeneratorn, val av konton

Hej,

Sitter och försöker att skapa en egen rapport i bokföringsrapportgeneratorn och har en fundering. Vill skapa en egen resultatrapport och vill då ha radtexter som samlar upp vissa specifika konton (ex. radtexten "arvoden" som då omfattar kontona i kontoklass 64). Har dock stött på ett problem med detta, att det inte går att välja specifika konton som man vill ska ingå under en specifik radtext. Jag kan välja ett konto men kan sedan inte välja ett annat konto som inte direkt angränsar till det första kontot. Kan alltså skiva exempelvis sum(6310:6370) men inte summan av kontona 5192, 6310 och 6370. Går det inte att välja enskilda konton som ska summeras? Har läst i manualen som finns men hittar inget om detta!

Jag hoppas att ni förstår hur jag menar!

Vänliga hälsningar,
Lisa

3 SVAR 3
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej. Vi på infostep har utvecklat en resultaträkning i Excel som har exakt dessa möjligheter.

I vår rapport så grupperar du konton i för er relevanta grupperingar, och jämför sedan mot budget eller prognos. Man kan givetvis också följa upp på kontonivå. En ytterligare finess är att man kan se trender över bokföringsår. Uppdatering sker med en enkel knapptryckning då filen är direktkopplad mot er Vismadatabas. Hör av er om detta kan vara av intresse.

// Hans

www.infostep.se


Fd medlem
Inte tillämpbar

Du kan ju alltid lägga ett konto per rad (utan radtext så de inte skrivs ut) och sen på en ny rad summera raderna, r1+r2... Men det borde ju gå att summera lite enklare:-)
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack Johan för ditt svar, det hade jag inte tänkt på. Det kanske inte är så smidigt men det fungerar!