Bra funktioner som saknas i bokföringsdelen - Administration

• 3
  • Idé
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Inte planerade
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Jag jobbar både i Visma Bokföring och Visma administration 1000 och anledningen att jag håller kvar vid Bokföringsprogrammet är att jag tycker att det saknas endel bra och viktiga funktioner i Administration 1000.

Dessa funktioner skulle jag gärna se att de även finns i Visma Administration 1000:

1. När man registrerar verifikationer och söker på kontonummer så borde man även kunna se saldot på resp.konto. Det är först då man vet vilket kontonummer som brukar användas.

2. När man ska söka efter en verifikation så finns det en massa sökmöjligheter men jag saknar funktionen att söka på transaktionstext (finns i Visma Bokföring) och även belopp vore jättebra. Jag vet att man kan söka i läget när man visar t.ex huvudbok på skärmen men det är bättre om man kan bläddersöka på verifikationerna.

3. Varför går det inte att infoga rader i verifikationer? Den funktionen finns ju när man skriver order och fakturerar. Ibland vill man ha en rad i en verifikation på ett visst ställe så man får "rätt" ordning i verifikationen. Snälla, det borde inte vara så komplicerat att lägga till den möjligheten.

4. Jag skulle vilja kunna välja att ersätta verifikationstexten med enbart transaktionstext vid utskrift av huvudbok. Den blir jättelång om man skriver både ver.text och transaktionstext på många konton. Denna möjlighet finns i Visa Bokföring under inställningar.

5. När man ska skriva ut rapporter så borde det inte stå hela räkenskapsåret i rutorna för period. Det borde bara stå så långt man har bokfört. Det är lite irriterande att alltid behöva ändra perioden. Och så borde man även kunna göra alla valbara rapportinställningar även när man ska skriva ut flera rapporter. Man kan bara ändra vilka kolumner som ska vara med på rapporten när man enbart väljer att skriva ut bara resultatrapporten (tror att det fortfarande är så i alla fall) men då sparas även inställningarna iof men skulle vara skönt att slippa göra detta moment innan man skriver ut fler rapporter.

Detta var det jag kommer på just nu och jag hoppas att ni kan förbättra Visma Administration 1000 med dessa funktioner för de är bra funktioner :)

Hoppas på komplettering och förbättring!

Foto på Gunilla Stenbacks

Gunilla Stenbacks

• 1,566 poäng 1k badge 2x thumb

Publicerades för 2 år sedan

• 3
Foto på LW

LW

• 20,814 poäng 20k badge 2x thumb

Saldot på det konto du matat in, ser du längst ner till vänster i fönstret. Annars håller jag med dig att det vore bra om rapportinställningarna hängde med samtliga rapporter tills man ändrar igen.

//L

Foto på Gunilla Stenbacks

Gunilla Stenbacks

• 1,566 poäng 1k badge 2x thumb
Ja men då måste jag först klicka upp och välja det kontot. Då först ser jag saldot väl. Jag vill kunna se det redan i listläget innan jag väljer ett konto. Eller menar du på något annat sätt?
Foto på LW

LW

• 20,814 poäng 20k badge 2x thumb
OK - då förstår jag vad du menar! Ja, det vore ju en bra grej!

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.