Fel IBAN visas på redan gjorda betalningar - eEkonomi

  • 1
  • Problem
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Löst
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Det här med relationsdatabaser kan vara klurigt.....

Om man ändrar bankuppgifterna (kontonummer, SWIFT etc) på en utländsk leverantör ändras även kontonumret i redan gjorda betalningar vilket är förvirrande. Detta är inte OK, även om situationen kan sägas vara något ovanlig. Jag höll på att hamna i bråk med en leverantör pga detta.

Kan ni titta på detta? Om detta är by design kan det finnas andra sidoeffekter.

MVH
Roger
Foto på TGC

TGC

  • 2,412 poäng 2k badge 2x thumb

Publicerades för 2 år sedan

  • 1
Foto på Jenny Sjöström Sannéus

Jenny Sjöström Sannéus, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 7,686 poäng 5k badge 2x thumb
Officiellt svar
Hej!

Nu ska det vara åtgärdat så att inte fel IBAN visas på redan gjorda betalningar. Kontrollera gärna så att det stämmer!

Ha en fin dag :)
/Jenny